... לו פחד וחרדה, ואם הוא לא מקשיב לשכל שלו, אלא הולך אחרי הדמיון והרגש שלו, אז יש לו פחד וחרדה, אם האדם באמת חושב שהחוקיות הזאת נכונה לגביו, שהשכל שלו מציל אותו
מהחרדות והפחדים, והרגשות שלו, והדמיון שלו, והאמונות שלו, מפילים אותו לחרדות ופחדים, הרי שעל האדם לנקוט צד בקונפליקט הפנימי הזה. ועל האדם להבין, ... ופחדים, למרות שהשכל של האדם מבין שאין ממה לפחד. ונחדד ונבהיר, כי אין הכוונה לומר, שאכן מצד האמת, הרגש הוא זה שאחראי לחרדות ולפחדים, ושהשכל הוא זה שאחראי לחוסר
החרדות והפחדים. כי יכול להיות שזה נכון ויכול להיות שזה לא נכון. אך כאן, נושא הדיון, הוא לא מי אחראי לחרדות ולפחדים, האם זה השכל או הרגש, או אולי ... שלו, שיוציא אותו מהחרדה ומהפחד. ואם לדוגמא אדם מאמין באלוהים. והוא מרגיש, שככל שהוא מאמין יותר באלוהים, כך יש לו פחות חרדות ופחדים, אז אם האדם הזה רוצה לא לסבול
מהחרדות והפחדים שלו, עליו לחזק אצל עצמו את האמונה באלוהים שלו. וכך גם כל כיו"ב. וזו זכותו המלאה של האדם להחליט, שהוא לא רוצה לחזק אצל עצמו את ... כפשוטו ממש. שעל האדם לעשות כמה שיותר דברים, שיחזקו את השכל שלו. וחיזוק השכל, הוא לא על ידי שאלות טריוויה וכיו"ב, כי זהו חיזוק הדמיון והזיכרון, שהוא דווקא מחזק את
החרדות והפחדים. וחיזוק השכל, הוא כפשוטו, על ידי שימוש מעמיק בשכל. בין אם זה לימוד מדעים מדויקים כלשהם, ובין אם זה על ידי זה שהאדם חוקר ולומד דברים לעומקם. וחיזוק השכל, הוא על ידי שאלות ששוברות הגדרות. כי הפחד נובע, רק מכך שיש לאדם התניות רגשיות כלשהן, שיוצרות אצל האדם את
החרדות והפחדים שלו, כפי שכבר ביארתי את כל זה במקום אחר. ולשאול שאלות, פירושו, לקחת אמונות כלשהן ורעיונות כלשהם, ולשאול, אולי ההפך הוא הנכון? ומי ... האמת, פירושו, שכל דבר שהאדם אומר וחושב, עליו לברר עם עצמו, האם אכן זו האמת? האם אני בטוח בכך? ואולי ההפך הוא הנכון? וההתבוננות הזאת, מי שיעשה אותה באמת, יצא מכל
החרדות והפחדים שלו לגמרי. וכפי שכבר ביארתי את כל זה במקומות אחרים. ...