אימון אישי / טיפול בחרדות ופחדים - פחדים אצל ילדים / מפלצת מתחת למיטה... דווקא כן צריך להזדהות עם הפחד והחרדה של המטופל, כי רק כך הוא יכול לעזור לו. כגון לדוגמא, ילד שמפחד ממפלצת שיש מתחת למיטה שלו. שהאפשרות הראשונה היא, ... של המפלצת מתחת למיטה של הילד. וינסה לגרום לילד להבין שאין מפלצת מתחת למיטה, וינסה לגרום לילד, לא לפחד מכך שיש מפלצת מתחת למיטה, על ידי זה שהוא ישכנע אותו ... של הילד על ידי שלילת קיומה של המפלצת, אלא לשלול את הפחד של הילד, על ידי זה שהוא יבין, שהוא לא צריך לפחד מהמפלצת. וזאת הגישה השנייה. ולפי הגישה השנייה, אם ... בשום פנים ואופן, עם הפחד של האדם. וכאשר האדם מפחד, צריך לעקור את הפחד בשורשו. כגון לדוגמא, שאם הילד מפחד ממפלצת מתחת למיטה שלו, אסור להזדהות בשום פנים ואופן, ... שלו. ובשום פנים ואופן לא להסכים אפילו לא לרגע אחד, עם האפשרות שיש מפלצת מתחת למיטה שלו. ואם האדם מפחד ממשהו, אסור לתת לו עצות איך להתמודד עם הדבר שהוא מפחד ממנו, כי הן הסכמה שבשתיקה, לכך שאכן הפחד הוא ראוי, ... את הפחד של האדם בשורשו. על ידי זה שמסבירים לו, שגם אם יקרה הגרוע מכל, עדיין לא יקרה שום דבר שראוי לפחד ממנו מצד האמת. (כי מבחינה אובייקטיבית, אין טוב ורע, ואין טעם לפחד משום דבר כלשהו). ובמאמר מוסגר נאמר, שיש התמודדות עם ילד שמפחד מכך ש בפועל יש עכשיו מפלצת מתחת למיטה שלו, ויש ילד שמפחד מכך ש אולי תהיה מפלצת מתחת למיטה שלו. והרבה יותר קל ... שאין עכשיו מפלצת מתחת למיטה שלו, מאשר לשכנע את האדם, שלא יכולה להיות מפלצת מתחת למיטה שלו. כי יש פחד מהאולי ויש פחד מהוודאי, וההתמודדות איתם, היא שונה. וכפי שכבר ביארתי ... את המחשבה ההפוכה לפחד שלו. דהיינו, לא תמיד האדם מסוגל להכיל את המחשבה, שגם אם יקרה לו הדבר הרע שהוא מפחד ממנו, גם אז לא יקרה לו שום דבר רע מבחינה ... שגם אם תהיה מפלצת מתחת למיטה שלו, וגם אם היא תפגע בו, עדיין הוא לא צריך לחשוב שזה רע, ולא צריך לפחד מזה. או לדוגמא, שהאדם לא מסוגל להכיל בתוכו את המחשבה שאומרת, שגם אם יפטרו אותו ולא יהיה לו מה לאכול וכולי, עדיין הוא לא צריך לפחד מזה. כי המחשבה הזאת, היא נגד כל העולם החיצוני, של ... הפחד שלו בצורה נייטרלית, דהיינו, שהוא יצליח להסתכל על תפישת הטוב והרע שלו, כעל דבר יחסי בלבד, שלא יפחד מכך שיקרה לו הדבר הרע, שממנו הוא מפחד, כאשר עושים את ... הטוב ביותר. כי הוא לא נותן שום מקום לפחד של האדם כלל. והוא שולל מהשורש את המחשבה של האדם, שהוא צריך לפחד מכך שיקרה לו דבר רע. ורק הגישה הזאת, יכולה להביא את ... להכיל בתוכו בבת אחת, את ההבנה ואת החוויה, שכל מה שנראה לו כרע, זה הכל יחסי בלבד, ושהוא לא צריך לפחד משום דבר בעולם, מבחינה אובייקטיבית. ולכן לפעמים האדם ... שכן צריך ואפשר להזדהות עם הפחד של האדם, אבל לנסות לרכך ולהקטין את הפחד של האדם. כגון לדוגמא, הילד שמפחד מהמפלצת. שאם ננסה לשכנע את הילד, שאפילו לא יכולה ... לא בטוח שהילד יצליח להשתכנע בכך. ושאם ננסה לשכנע את הילד, שגם אם המפלצת תפגע בו, עדיין הוא לא צריך לפחד מכך, לא בטוח שנצליח לשכנע את הילד בכך (בעיקר כי ... לתת עצות איך להתמודד עם הפחד?! אבל היתרון של השיטה הזאת, הוא, שהיא יותר קלה להבנה אצל האדם, שהוא כן מפחד מהדבר שנראה לו כרע. ולכן, השיטה הטובה ביותר היא, ... באופן יחסי וכולי. וזה כרוך בהמון התבוננות עצמית של האדם, להגיע למצב שהוא באמת יחווה את כל הרע שהוא מפחד ממנו, כמשהו יחסי בלבד. ומצד שני, בו זמנית להסביר ... להרגיע את הילד, גם על ידי זה שמנסים להסביר לו שאין מפלצת, ושגם אם תהיה מפלצת, עדיין הוא לא צריך לפחד ממנה, ושגם אם יש מפלצת, עדיין אפשר להתמודד איתה. ...