ש: השאלה שלי היא בנוגע לפוביה שיש לי מג'וקים מאז שאני זוכרת את עצמי.
אליעד: את השאלה הספציפית הזאת לא שאלת כבר?
ש: לא.
אליעד: אוקי שאלת על משהו אחר.
ש: ובפעם שעברה שהייתי כאן אמרת לי לחקור ולשאול את עצמי למה אני מפחדת מזה ושחקרתי את עצמי אז הבנתי שג'וקים מסמלים עבורי סוג של מוות, סוג של סוף, סוג של חורבן הרס משהו כזה. עכשיו אז אני שואלת את עצמי אחר כך עוד שאלה למה זה מפחיד אותי אז מבחינתי מוות זה כלום.
אליעד: אז מה השאלה בסוף רוצי לשאלה.
ש: מה הלאה.
אליעד: משהו מפחיד אותך?
ש: כן.
אליעד: תבררי למה.
ש: אני מנסה לברר.
אליעד: אני אגלה לך למה דברים מפחידים אותך, בן אדם אומר "למה זה וזה מפחיד אותי?" כי אתה לא רוצה אותו זה הכל מאוד פשוט.
ש: אוקי אני שאלתי את עצמי למה.
אליעד: אז חכי קודם כל תביני אתה מפחד כי אתה לא רוצה אם היית רוצה לא היית מפחד, פחד ורצון הולך ביחד, למה אתה מפחד מג'וקים? כי אתה לא רוצה ג'וקים, למה את מפחד ממוות? כי אתה לא רוצה למות. עכשיו ולמה אתה לא רוצה למות? כי אתה חושב שלמות זה רע, אוקי? נניח. אבל יש דבר אחד שבו תלויים כל הפחדים אבל לא רק הפחדים גם ההפך של הפחדים, מה נגיד ההפך של פחד? ביטחון, אוקי אומץ.
אתה מפחד מהרע ואתה רוצה את הטוב, נכון? אבל הטוב והרע עצמו הוא עצמו תלוי במשהו בשכל, כשהשכל אומר לך "יש הבדל בין חיים ומוות" אז את רוצה את החיים ולא רוצה את המוות או הפוך יש בן אדם שהוא רוצה למות ולא רוצה לחיות אבל זה הכל מתחיל בשכל שהוא מאמין לשכל. יש אלוהים שכולם מאמינים בו קוראים לו "השכל" כולם עובדים אותו, משתחווים אליו ולא מפקפקים בו. הבנת? עכשיו אני כבר הלכתי איתך לשורש, לשורש הראשון, עכשיו יש לך את השכל, יש לך שניים אם יש שניים יש חיסרון ואם יש חיסרון יש טוב ורע, יש פחד כלשהו. הבנת?
ש: כן.
אליעד: מה את מבינה?
ש: שהפחד שלי נובע מעצם ההפרדה שלי בין טוב ורע ואני רוצה ואני לא רוצה.
אליעד: הפחדים באשר הם בלי קשר לפחד הספציפי הזה.
ש: מה ככל שאני טוב יותר.
אליעד: תראי אני רוצה להסביר לך משהו, אם היית הולכת למישהו אחר או שואלת מישהו אחר הוא היה נותן לך דרך איך להתמודד עם פחד, בסדר והיה מספר לך מה לעשות ויש כאלה שאומרים לך פחד מג'וקים ספציפית מה לעשות, ויש כאלה שיתנו לך איך להתמודד עם פחדים בכלל אבל בסופו של דבר איך שלא תסובבי את הגלגל בסוף יישאר תמיד פחד כלשהו, כלשהו תמיד יישאר בסוף פחד, פחד לאבד את מה שאתה חושב שהוא טוב, בסוף לא משנה איך תסובבי את הגלגל בסוף יהיה משהו שאת רוצה אותו, הרי תמיד בסוף תרצי משהו כאילו אף אחד לא נותן לך להשתחרר מהרצון.
כאילו בדרגה רק מסובבים את זה אבל בסוף את עדיין רוצה משהו, אם תרצי משהו זה אומר שאת תפחדי לאבד אותו תמיד ואני כבר הולך איתך לסוף. בסוף את רוצה לא לאבד את מה שאת רוצה תבטלי את הרצון, מה זאת אומרת תבטלי את הרצון? את יכולה להיות עם רצון אבל תדעי את האמת על הרצון, מה הכוונה? כשבן אדם רוצה משהו הוא רוצה משהו מוגדר, אתה לא יכול לא לדעת כלום ולרצות משהו מוגדר נכון? אז אם אתה מתחבר "לאין שכל" שבתוכך "למעל השכל", "לאחדות" לאיך שתקראי לו אז בעצם זה מפרק לך את האחיזה ברצון אז גם אין לנו את הפחד וכל שאר הדרכים מובילות בסוף לזה. מה הבנת?
ש: אז הפתרון הוא שאני פשוט לא צריכה להיות באופן מדובר.
אליעד: לא, אמרתי להבין את זה, את צריכה לדוגמא כשאת רוצה משהו את אומרת "אני רוצה משהו מסוים", קיומו של הרצון תלוי בכך שאת חושבת "שזה שונה מזה", עכשיו אני לא אומר לך "אל תרצי אותו" כי לא לרצות אותו זה לא פתרת את הבעיה כי אז את רוצה משהו אחר, להגיד "אני לא רוצה אותו" זה בעצם הרצון אבל איך אפשר לעזוב את הרצון? אז אני מסביר לך איך בעיקרון הבנה, את גם לא אמורה לא לרצות ביומיום את רוצה לאכול תאכלי, בסדר אבל תחווי את הרצון מפרספקטיבה אחרת, זאת אומרת יש לך כמו שאמרתי על אמונה תאמין במה שאתה רוצה רק את השורש של האמונה תוציא, רק את העוקץ תוציא.
זה כמו נגיד שיש לך בבנק מינוס ענק, מינוס אינסוף כל מה שאתה צריך כדי להפוך את זה לטוב זה רק את המינוס לעשות לפלוס זה הכל לא צריך למחוק אותו. מה אני אומר בחיים האלה הכל זה חסרונות, כל דבר יש בו חיסרון כל מה שאתה צריך לעשות זה להוציא את העוקץ, מה העוקץ? העוקץ זה להסתכל על השכל מבחוץ, תהיי עם רצון, עם פחד מה שאת רוצה רק תסתכלי על זה מבחוץ תקלטי שכל החוויה הזאת היא רק אמונה ובתוכך תתחברי לאחד. את הבנת, מה הבנת?
ש: שכדי להשתחרר מכל הפחדים האלה אז אני צריכה להסתכל על הדברים מבחוץ כאילו להסתכל מתוך הבנה שהשכל שלי הוא זה שעושה את ההפרדה הזאת וזה בעצם הכל יותר ענק.
אליעד: וככל שאת תתבונני יותר על "האין שכל" ככה את יותר תחווי אותו, ככל שאת יותר בטוחה שיש פה אריה ככה את יותר מפחדת ממנו, ככל שאת פחות חושבת שיש אריה ככה את פחות מפחדת ממנו, נכון עובדתית? זאת אומרת ככל שאת מבינה טוב יותר שזה שאת חושבת שיש אריה זה לא מוחשי ככה את פחות מפחדת ממנו. הבנת?
ש: לתת את ההגנה הזאת, את הדוגמא הזאת על הג'וקים בעצם?
אליעד: על כל דבר.
ש: לא משנה ספציפית על הג'וקים, איך אתה אופרטיבית כאילו?
אליעד: היא מפחדת מהג'וק?
ש: כן.
אליעד: מהג'וק היא מפחדת, עכשיו זה לא באמת משנה הג'וק זה משנה מתפיסת המציאות שלך אם היית משוכנעת במאה אחוז שהכל אחד אין לך שום פחד, שום דבר לא מציק לך. עכשיו דרך הג'וקים, איך אפשר דרך הג'וקים לעשות את זה? "למה אני מפחדת מג'וקים? כי, ולמה זה? כי אני לא רוצה את זה" ואז אתה מגיע בסוף להבנה שזה אחד. יש לך בספר את התהליך "איך אתה מתחיל מהרצון עד לאחד", זה פשוט דרך השאלה "למה אני מפחד מג'וקים" אתה מגיע לשאלה "למה אני רוצה בכלל? כי אני לא רוצה אותם", "למה אני לא רוצה אותם" השאלה הזאת מובילה לשאלה "למה יש לי רצון", השאלה "למה יש לי רצון"...