יעוץ להקמת עסק, איך להקים עסק כמאמן כושר? איך לפתח את העסק? שלבים בהקמת עסק, איך לנהל עסק? איך מקימים עסק? ליווי בהקמת עסק, איך לשווק את עצמי? איך להשיג לקוחות? פחד מכישלון, איך לפרסם את עצמך? לעשות כסף מאומנות, חלק 1
איך להתגבר על החשש מפתיחת עסק כמאמן כושר?
כאשר אדם רוצה לפתוח עסק חדש בתחום הכושר, אחת הבעיות המרכזיות שעולות היא החשש והתפיסה שיש מתחרים טובים יותר. לדוגמה, אם אדם רוצה להפוך להיות מאמן כושר, לעיתים הוא יחשוש שאין לו מקום בשוק כי כבר יש מאמנים מוכרים וטובים ממנו. אליעד כהן מדגיש שהבעיה איננה מי טוב יותר באופן אובייקטיבי, אלא מי נתפס כטוב יותר בעיני הלקוחות. למשל, אם לקוח פוטנציאלי צריך לבחור בין מאמן שלוקח אלף שקלים לשעה ובין מאמן שלוקח אלפיים שקלים, הבחירה לא תלויה בהכרח במחיר אלא בשאלה מי נתפס כמי שיביא לו תועלת גדולה יותר. אם הלקוח מאמין שהמאמן היקר יותר הוא טוב יותר, הוא יעדיף אותו. המסקנה החשובה שאליעד מבהיר כאן היא שהתחרות עצמה איננה הבעיה, הבעיה היא כיצד לגרום ללקוחות להאמין שאתה נותן ערך מיוחד שהם לא יוכלו לקבל במקום אחר.
האם יש קשר בין יכולת מקצועית להצלחה עסקית בתחום הכושר?
אליעד כהן מסביר שהצלחה עסקית לא תלויה רק ביכולת המקצועית אלא בעיקר ביכולת לשווק את עצמך נכון. יש אנשים שיודעים לבצע משהו היטב אך אינם יודעים להסביר לאחרים כיצד לבצע זאת. לדוגמה, אדם שיכול להרים 200 ק"ג לא בהכרח יודע ללמד אחרים כיצד לעשות זאת. לעומת זאת, אדם שיכול להסביר היטב כיצד לבצע תרגילים, אפילו אם הוא לא אלוף בתחום, יצליח יותר מבחינה עסקית משום שלקוחות זקוקים בעיקר להדרכה ברורה ולהבנה כיצד לעשות את הדברים. אליעד מדגיש שזו נקודת חוזק משמעותית שיכולה לבדל את המאמן החדש, ולכן עליו לנצל זאת לטובתו בשיווק העסק.
איך לשווק את עצמך בצורה יעילה כמאמן כושר?
אליעד כהן נותן עצה פרקטית וברורה כיצד להתחיל בשיווק עצמי. הוא מציע לאדם שמעוניין לפתוח עסק כמאמן כושר להתחיל ליצור תוכן חינמי באינטרנט, למשל סרטונים ביוטיוב או פוסטים בפייסבוק. לדוגמה, המאמן יכול לקחת תרגיל כמו "מקבילים על טבעות" ולהכין סדרה של שיעורים קצרים ובהירים שמלמדים שלב אחר שלב איך לעשות זאת בצורה נכונה, כיצד להתחמם, איפה לשים את הידיים ומה ההבדל בין טכניקות שונות. כאשר אנשים יראו את הסרטונים האלו ויבינו שהמאמן אכן יודע להסביר בצורה ברורה, הם ירצו להתאמן איתו ויבחרו בו על פני אחרים. ככל שיהיה תוכן רב יותר ואיכותי יותר, כך יגבר הסיכוי שיתחילו לפנות אליו לקוחות.
מהם היתרונות והחסרונות של אימון קבוצתי לעומת אימון אישי?
אליעד כהן דן בסוגיה של אימון קבוצתי מול אימון אישי ומציין שיש יתרונות וחסרונות לכל אחד מהמודלים האלה. הוא מסביר שאימון קבוצתי בדרך כלל זול יותר עבור הלקוחות ולכן מושך קהל יעד אחר מזה של האימון האישי. אנשים שבוחרים להתאמן בקבוצה אינם בהכרח מחפשים מאמן אישי ולכן אינם מתחרים ישירים של הלקוחות של האימון האישי. מנגד, אנשים שמחפשים אימון אישי מוכנים בדרך כלל לשלם יותר, אך גם מצפים ליחס אישי ולערך גבוה יותר. לכן, חשוב להבין מה מתאים יותר למאמן עצמו, לא רק מבחינת ההכנסה אלא גם מבחינת ההעדפה האישית שלו...
כאשר אדם רוצה לפתוח עסק חדש בתחום הכושר, אחת הבעיות המרכזיות שעולות היא החשש והתפיסה שיש מתחרים טובים יותר. לדוגמה, אם אדם רוצה להפוך להיות מאמן כושר, לעיתים הוא יחשוש שאין לו מקום בשוק כי כבר יש מאמנים מוכרים וטובים ממנו. אליעד כהן מדגיש שהבעיה איננה מי טוב יותר באופן אובייקטיבי, אלא מי נתפס כטוב יותר בעיני הלקוחות. למשל, אם לקוח פוטנציאלי צריך לבחור בין מאמן שלוקח אלף שקלים לשעה ובין מאמן שלוקח אלפיים שקלים, הבחירה לא תלויה בהכרח במחיר אלא בשאלה מי נתפס כמי שיביא לו תועלת גדולה יותר. אם הלקוח מאמין שהמאמן היקר יותר הוא טוב יותר, הוא יעדיף אותו. המסקנה החשובה שאליעד מבהיר כאן היא שהתחרות עצמה איננה הבעיה, הבעיה היא כיצד לגרום ללקוחות להאמין שאתה נותן ערך מיוחד שהם לא יוכלו לקבל במקום אחר.
האם יש קשר בין יכולת מקצועית להצלחה עסקית בתחום הכושר?
אליעד כהן מסביר שהצלחה עסקית לא תלויה רק ביכולת המקצועית אלא בעיקר ביכולת לשווק את עצמך נכון. יש אנשים שיודעים לבצע משהו היטב אך אינם יודעים להסביר לאחרים כיצד לבצע זאת. לדוגמה, אדם שיכול להרים 200 ק"ג לא בהכרח יודע ללמד אחרים כיצד לעשות זאת. לעומת זאת, אדם שיכול להסביר היטב כיצד לבצע תרגילים, אפילו אם הוא לא אלוף בתחום, יצליח יותר מבחינה עסקית משום שלקוחות זקוקים בעיקר להדרכה ברורה ולהבנה כיצד לעשות את הדברים. אליעד מדגיש שזו נקודת חוזק משמעותית שיכולה לבדל את המאמן החדש, ולכן עליו לנצל זאת לטובתו בשיווק העסק.
איך לשווק את עצמך בצורה יעילה כמאמן כושר?
אליעד כהן נותן עצה פרקטית וברורה כיצד להתחיל בשיווק עצמי. הוא מציע לאדם שמעוניין לפתוח עסק כמאמן כושר להתחיל ליצור תוכן חינמי באינטרנט, למשל סרטונים ביוטיוב או פוסטים בפייסבוק. לדוגמה, המאמן יכול לקחת תרגיל כמו "מקבילים על טבעות" ולהכין סדרה של שיעורים קצרים ובהירים שמלמדים שלב אחר שלב איך לעשות זאת בצורה נכונה, כיצד להתחמם, איפה לשים את הידיים ומה ההבדל בין טכניקות שונות. כאשר אנשים יראו את הסרטונים האלו ויבינו שהמאמן אכן יודע להסביר בצורה ברורה, הם ירצו להתאמן איתו ויבחרו בו על פני אחרים. ככל שיהיה תוכן רב יותר ואיכותי יותר, כך יגבר הסיכוי שיתחילו לפנות אליו לקוחות.
מהם היתרונות והחסרונות של אימון קבוצתי לעומת אימון אישי?
אליעד כהן דן בסוגיה של אימון קבוצתי מול אימון אישי ומציין שיש יתרונות וחסרונות לכל אחד מהמודלים האלה. הוא מסביר שאימון קבוצתי בדרך כלל זול יותר עבור הלקוחות ולכן מושך קהל יעד אחר מזה של האימון האישי. אנשים שבוחרים להתאמן בקבוצה אינם בהכרח מחפשים מאמן אישי ולכן אינם מתחרים ישירים של הלקוחות של האימון האישי. מנגד, אנשים שמחפשים אימון אישי מוכנים בדרך כלל לשלם יותר, אך גם מצפים ליחס אישי ולערך גבוה יותר. לכן, חשוב להבין מה מתאים יותר למאמן עצמו, לא רק מבחינת ההכנסה אלא גם מבחינת ההעדפה האישית שלו...
- איך לשווק את עצמי כמאמן כושר?
- פחד להקים עסק חדש
- מה עדיף אימון אישי או קבוצתי?
- איך למשוך לקוחות לעסק שלי?
- האם התחרות תפגע בעסק שלי?