דיכאון / מועקות / עצבות - איך להיות מאושר?
מהי מועקה נפשית ומדוע אנשים חווים תחושת רע?
אליעד כהן מסביר שמועקה נפשית היא תחושת רע בלתי ברורה שאדם מרגיש ללא סיבה מוגדרת. זו תחושה של חוסר נוחות, עצבות, דיכאון פנימי, או ריקנות, והאדם אינו יכול להגדיר באופן מדויק למה הוא מרגיש רע. הוא מציין שיש בעולם אינספור שיטות ודרכים לנסות ולהתמודד עם מועקה נפשית, אך רוב השיטות הללו אינן מועילות באמת, ואם הן מועילות - אז הן מועילות רק באופן חלקי או זמני.
מדוע כל השיטות הקיימות לטיפול במועקות לא באמת עוזרות?
אליעד מדגיש שהסיבה לכך היא שהשיטות הללו אינן פותרות את הבעיה משורשה. לדבריו, כל סוגי המועקות - כמו דיכאון, חרדות, פחדים, לחצים, כעסים, חוסר ביטחון עצמי, או חוסר אהבה עצמית - הן למעשה ביטויים שונים של אותה הבעיה: תחושת הרע. לכן, טיפול חלקי בסימפטום מסוים לא יפתור את הבעיה העיקרית, ובסופו של דבר, האדם יחזור להרגיש רע בצורות אחרות.
לדוגמה, אדם שסובל מדיכאון ומצליח להקל עליו באמצעות טיפול תרופתי או פסיכולוגי עדיין יחוש רע בתחומים אחרים, כגון חרדה, לחץ או חוסר סיפוק. הרע תמיד ישוב ויופיע בצורה אחרת כל עוד השורש עצמו לא נפתר.
מדוע בני אדם תמיד מרגישים תחושת חוסר סיפוק ומועקה פנימית?
אליעד מסביר כי אנשים נמצאים במרדף מתמיד אחרי האושר, אך ככל שהם משיגים יותר - הם מגלים שההישגים לא ממלאים אותם באמת. אפילו אנשים מצליחים ועשירים, כמו שחקני קולנוע או אנשי עסקים מצליחים, נוטים לגלות בסופו של דבר שההצלחה והכסף לא גורמים להם אושר אמיתי. תחושת החוסר הזו היא הגורם לדיכאון ולעיתים אף להתאבדויות בקרב אנשים מצליחים.
הוא מציין שכל רצון שאדם ממלא רק מוליד רצון נוסף. האדם חושב שאם הוא יצליח להשיג משהו מסוים - כסף, קריירה, הצלחה - הוא יפסיק לרצות, אך בפועל הוא תמיד ממשיך לרצות עוד ועוד. אפילו שימוש בסמים, שנועד להעניק תחושה טובה רגעית, יוצר התמכרות שרק מגבירה את הצורך בעוד סמים, בדיוק כמו שתיית מים מלוחים שרק מגבירה את הצמא.
האם אפשר להפסיק לרצות ומה משמעות האושר האמיתי?
אליעד כהן מבהיר כי למעשה כל אדם רוצה להפסיק לרצות. כלומר, מה שהאדם באמת רוצה זה להשתחרר מהצורך המתמיד לרצות ולהרגיש טוב. הוא מוסיף ומחדד כי תחושת המועקה מגיעה מתת - המודע, שיודע שהאדם לעולם לא יהיה מאושר כל עוד הוא ממשיך לרצות כל הזמן.
מדוע האדם לעולם לא מפסיק לפחד ולחשוש מרע?
אליעד כהן טוען כי כל בני האדם, כולל פסיכולוגים, בודהיסטים ומורים רוחניים שונים, חיים בפחד תמידי מרע. גם מי שמטיף להשתחררות מהסבל, כמו בודהה, למעשה חושש מהסבל עצמו - אחרת הוא לא היה מבקש להשתחרר ממנו. כל עוד האדם מאמין שיש בעולם "טוב" ו"רע", הוא ימשיך לפחד מהרע וימשיך לרצות להימנע ממנו.
מהו הפתרון האמיתי למועקות, דיכאונות ותחושות רע?
אליעד כהן מציג את הפתרון כמצב תודעתי של אחדות מוחלטת. במצב זה, האדם מגיע להבנה עמוקה שאין באמת הבדל בין טוב לרע. המשמעות האמיתית של שלמות ואחדות, לפי אליעד, היא היכולת לחוות שהטוב והרע הם דבר אחד, שאין העדפה לטוב על פני רע או להפך. במצב כזה, האדם אינו רוצה יותר טוב ואינו מפחד מרע.
לדוגמה, כמו שבמצב השינה, החלום כולו הוא מציאות אחת שאין בה באמת נפרדות, כך גם במציאות - אם האדם יבין שכל דבר, בין טוב לרע, הוא מציאות אחת, הוא יוכל להפסיק לפחד מהרעות ולרדוף אחר הטובות. זוהי למעשה התפיסה האמיתית של שלמות, שבה האדם חווה כל מצב באותה מידה של אושר ושלווה.
כיצד מגיעים בפועל לתפיסה של אחדות ושלמות?
אליעד ממליץ לאדם לחקור את שורש הרצון שלו: "מדוע אני רוצה את מה שאני רוצה?" חקירה עמוקה זו תוביל את האדם להבין שהרצונות שלו נובעים מנקודה שבה אין הבדל בין רצון לחוסר רצון. בנקודת המוצא של המציאות, אין הבדל בין טוב לרע, בין רוצה ללא - רוצה - הכל קיים כאחד.
הוא מדגיש כי האדם לא צריך לשנות שום דבר בעולם החיצוני, אלא רק להבין את המציאות כמו שהיא באמת: אחדות מוחלטת של כל הניגודים. התבוננות עמוקה בשאלה "מהי המציאות?" תוביל את האדם לתפיסה שבה הוא יחווה אחדות מוחלטת, ויוכל להחזיק בו - זמנית בשני המצבים: גם לרצות וגם לא לרצות, גם לראות טוב ורע וגם לראות שאין הבדל ביניהם.
במצב זה, האדם אמנם ימשיך לחוות חיים רגילים עם רצונות ופחדים, אך בתוך תוכו הוא יחווה אושר אמיתי, כי בעומק נפשו הוא יודע שאין הבדל אמיתי בין המצבים השונים שהוא חווה.
לסיכום: מהי הדרך היחידה להפסיק את תחושת המועקה והדיכאון באופן מוחלט?
אליעד כהן מבהיר כי הדרך היחידה לשחרר את האדם באופן מוחלט מתחושות מועקה ודיכאון, היא ההבנה והתפיסה האמיתית של אחדות המציאות. כשהאדם תופס את המציאות כאחדות מוחלטת, שבה אין שום הבדל בין טוב לרע, הוא משתחרר מהפחד והסבל הקיימים בכל שאר השיטות.
אליעד כהן מסביר שמועקה נפשית היא תחושת רע בלתי ברורה שאדם מרגיש ללא סיבה מוגדרת. זו תחושה של חוסר נוחות, עצבות, דיכאון פנימי, או ריקנות, והאדם אינו יכול להגדיר באופן מדויק למה הוא מרגיש רע. הוא מציין שיש בעולם אינספור שיטות ודרכים לנסות ולהתמודד עם מועקה נפשית, אך רוב השיטות הללו אינן מועילות באמת, ואם הן מועילות - אז הן מועילות רק באופן חלקי או זמני.
מדוע כל השיטות הקיימות לטיפול במועקות לא באמת עוזרות?
אליעד מדגיש שהסיבה לכך היא שהשיטות הללו אינן פותרות את הבעיה משורשה. לדבריו, כל סוגי המועקות - כמו דיכאון, חרדות, פחדים, לחצים, כעסים, חוסר ביטחון עצמי, או חוסר אהבה עצמית - הן למעשה ביטויים שונים של אותה הבעיה: תחושת הרע. לכן, טיפול חלקי בסימפטום מסוים לא יפתור את הבעיה העיקרית, ובסופו של דבר, האדם יחזור להרגיש רע בצורות אחרות.
לדוגמה, אדם שסובל מדיכאון ומצליח להקל עליו באמצעות טיפול תרופתי או פסיכולוגי עדיין יחוש רע בתחומים אחרים, כגון חרדה, לחץ או חוסר סיפוק. הרע תמיד ישוב ויופיע בצורה אחרת כל עוד השורש עצמו לא נפתר.
מדוע בני אדם תמיד מרגישים תחושת חוסר סיפוק ומועקה פנימית?
אליעד מסביר כי אנשים נמצאים במרדף מתמיד אחרי האושר, אך ככל שהם משיגים יותר - הם מגלים שההישגים לא ממלאים אותם באמת. אפילו אנשים מצליחים ועשירים, כמו שחקני קולנוע או אנשי עסקים מצליחים, נוטים לגלות בסופו של דבר שההצלחה והכסף לא גורמים להם אושר אמיתי. תחושת החוסר הזו היא הגורם לדיכאון ולעיתים אף להתאבדויות בקרב אנשים מצליחים.
הוא מציין שכל רצון שאדם ממלא רק מוליד רצון נוסף. האדם חושב שאם הוא יצליח להשיג משהו מסוים - כסף, קריירה, הצלחה - הוא יפסיק לרצות, אך בפועל הוא תמיד ממשיך לרצות עוד ועוד. אפילו שימוש בסמים, שנועד להעניק תחושה טובה רגעית, יוצר התמכרות שרק מגבירה את הצורך בעוד סמים, בדיוק כמו שתיית מים מלוחים שרק מגבירה את הצמא.
האם אפשר להפסיק לרצות ומה משמעות האושר האמיתי?
אליעד כהן מבהיר כי למעשה כל אדם רוצה להפסיק לרצות. כלומר, מה שהאדם באמת רוצה זה להשתחרר מהצורך המתמיד לרצות ולהרגיש טוב. הוא מוסיף ומחדד כי תחושת המועקה מגיעה מתת - המודע, שיודע שהאדם לעולם לא יהיה מאושר כל עוד הוא ממשיך לרצות כל הזמן.
מדוע האדם לעולם לא מפסיק לפחד ולחשוש מרע?
אליעד כהן טוען כי כל בני האדם, כולל פסיכולוגים, בודהיסטים ומורים רוחניים שונים, חיים בפחד תמידי מרע. גם מי שמטיף להשתחררות מהסבל, כמו בודהה, למעשה חושש מהסבל עצמו - אחרת הוא לא היה מבקש להשתחרר ממנו. כל עוד האדם מאמין שיש בעולם "טוב" ו"רע", הוא ימשיך לפחד מהרע וימשיך לרצות להימנע ממנו.
מהו הפתרון האמיתי למועקות, דיכאונות ותחושות רע?
אליעד כהן מציג את הפתרון כמצב תודעתי של אחדות מוחלטת. במצב זה, האדם מגיע להבנה עמוקה שאין באמת הבדל בין טוב לרע. המשמעות האמיתית של שלמות ואחדות, לפי אליעד, היא היכולת לחוות שהטוב והרע הם דבר אחד, שאין העדפה לטוב על פני רע או להפך. במצב כזה, האדם אינו רוצה יותר טוב ואינו מפחד מרע.
לדוגמה, כמו שבמצב השינה, החלום כולו הוא מציאות אחת שאין בה באמת נפרדות, כך גם במציאות - אם האדם יבין שכל דבר, בין טוב לרע, הוא מציאות אחת, הוא יוכל להפסיק לפחד מהרעות ולרדוף אחר הטובות. זוהי למעשה התפיסה האמיתית של שלמות, שבה האדם חווה כל מצב באותה מידה של אושר ושלווה.
כיצד מגיעים בפועל לתפיסה של אחדות ושלמות?
אליעד ממליץ לאדם לחקור את שורש הרצון שלו: "מדוע אני רוצה את מה שאני רוצה?" חקירה עמוקה זו תוביל את האדם להבין שהרצונות שלו נובעים מנקודה שבה אין הבדל בין רצון לחוסר רצון. בנקודת המוצא של המציאות, אין הבדל בין טוב לרע, בין רוצה ללא - רוצה - הכל קיים כאחד.
הוא מדגיש כי האדם לא צריך לשנות שום דבר בעולם החיצוני, אלא רק להבין את המציאות כמו שהיא באמת: אחדות מוחלטת של כל הניגודים. התבוננות עמוקה בשאלה "מהי המציאות?" תוביל את האדם לתפיסה שבה הוא יחווה אחדות מוחלטת, ויוכל להחזיק בו - זמנית בשני המצבים: גם לרצות וגם לא לרצות, גם לראות טוב ורע וגם לראות שאין הבדל ביניהם.
במצב זה, האדם אמנם ימשיך לחוות חיים רגילים עם רצונות ופחדים, אך בתוך תוכו הוא יחווה אושר אמיתי, כי בעומק נפשו הוא יודע שאין הבדל אמיתי בין המצבים השונים שהוא חווה.
לסיכום: מהי הדרך היחידה להפסיק את תחושת המועקה והדיכאון באופן מוחלט?
אליעד כהן מבהיר כי הדרך היחידה לשחרר את האדם באופן מוחלט מתחושות מועקה ודיכאון, היא ההבנה והתפיסה האמיתית של אחדות המציאות. כשהאדם תופס את המציאות כאחדות מוחלטת, שבה אין שום הבדל בין טוב לרע, הוא משתחרר מהפחד והסבל הקיימים בכל שאר השיטות.
- איך להשתחרר ממועקה נפשית?
- מה גורם לדיכאון פנימי?
- מדוע אי אפשר להפסיק לרצות?
- מהי אחדות המציאות?
- איך להפסיק לפחד מהרע?
- מהו אושר אמיתי?
- האם יש פתרון אמיתי לחרדות?
מה גורם לתחושת מועקה נפשית ואיך אפשר להשתחרר ממנה?
תחושת מועקה נפשית היא מצב שבו האדם מרגיש רע, עצוב או מדוכא, ללא יכולת להסביר מדוע. אליעד כהן מסביר שהמועקה היא פשוט ביטוי אחד של תחושת רע כללית יותר, שיכולה להופיע גם כדיכאון, חרדה, פחד, כעס, לחץ או חוסר ביטחון עצמי. כל התחושות הרעות הן למעשה ביטוי לתפיסת האדם שיש בעולם רע. אליעד מדגיש שאין ספור שיטות שניסו לפתור את המועקות והבעיות הרגשיות הללו, אך הן לעולם אינן פתרון של ממש, משום שהן לא מטפלות בשורש הבעיה.
מדוע שיטות להתמודדות עם מועקות נפשיות אינן מצליחות?
אליעד מסביר ששיטות אלו, כגון חשיבה חיובית, מדיטציות, סדנאות הצלחה או סדנאות מודעות, אינן יכולות לפתור באמת את המועקות, משום שהן אינן פותרות את הבעיה העמוקה של תפיסת הרע. כל עוד האדם לא יפתור את התחושה שהעולם מחולק לטוב ורע, תחושת הרע תמיד תחזור בצורה כזו או אחרת. גם מי שחושב שיש לו הכל - כסף, הצלחה וכבוד - עשוי לגלות שהוא עדיין לא מאושר, ואז הוא יחוש את המועקה בצורה חריפה יותר.
מהי הסיבה האמיתית לדיכאון, ריקנות ומועקה?
הסיבה האמיתית לכל סוגי המועקות, הדיכאונות והרגשות השליליים היא הרצון האנושי הבלתי פוסק להרגיש טוב יותר. אליעד אומר שהאדם תמיד נמצא במרדף אחרי האושר ושלמות האושר. אף אחד לא באמת רוצה להרגיש פחות טוב או לאבד את הטוב שיש לו, ולכן הוא תמיד נמצא בלחץ ובפחד. אפילו אדם מצליח ומפורסם נכנס לדיכאון כאשר הוא מגלה שההצלחה לא באמת ממלאת את הריקנות הפנימית שלו. האדם מגלה שכל מה שהוא עושה נועד למלא את הרצון, אבל הרצון לעולם לא מתמלא באמת. לדוגמה, הוא מביא את הדוגמה של שחקני קולנוע מפורסמים שנכנסים לדיכאון ואף מתאבדים, כי ההצלחה וההערצה לא נותנים להם אושר אמיתי.
מדוע אי אפשר להפסיק לרצות?
האדם רוצה להפסיק לרצות, כי הרצון עצמו גורם לו סבל, אבל הוא מגלה שהוא אינו מסוגל באמת להפסיק לרצות. גם אם יקבל את כל מה שהוא רוצה, הוא מיד ימצא משהו נוסף לרצות. האדם נמצא בלופ אינסופי של רצון, משום שהוא תמיד חושב שיש משהו טוב יותר במקום אחר. הרצון עצמו נובע מתפיסת הנפרדות בין טוב לרע. אילו האדם היה באמת מאמין שאין הבדל בין טוב לרע, הוא לא היה מפחד להרגיש רע ולא היה שואף להרגיש טוב יותר.
מהו המצב האידיאלי שבו האדם משתחרר ממועקה ודיכאון?
המצב שאליו האדם צריך לשאוף הוא מצב של שלמות אמיתית. שלמות זו מוגדרת כמצב שבו האדם חווה שאין שום הבדל בין טוב לרע. מצב זה נקרא "אחדות", מצב שבו הכל טוב באותה מידה והכל רע באותה מידה, ולכן אין שום סיבה לרצות יותר או לפחד פחות. אדם שחווה אחדות כזו יהיה כמו דומם חסר תודעה או כמו הצייר שמסוגל לצייר את כל סוגי הציורים האפשריים ובכך אינו מעדיף ציור אחד על פני אחר.
מדוע קשה להגיע לתפיסת האחדות?
אליעד מדגיש שקשה מאוד להגיע לתפיסת האחדות, משום שהשכל האנושי בנוי על תפיסת נפרדות, על ההבדלים בין "אני" ל"לא אני", "טוב" ו"רע". אדם אינו מסוגל באמת לחשוב ששני דברים הפוכים יכולים להיות נכונים בו - זמנית. אך האמת היא שהמציאות עצמה היא בדיוק כך: היא גם נפרדת וגם אחת בו - זמנית.
כיצד ניתן בפועל להגיע לאחדות ולהשתחרר ממועקות?
הדרך המעשית היחידה להשתחרר ממועקות ודיכאון היא באמצעות התבוננות פנימית עמוקה מאוד אל תוך המציאות והבנה אמיתית של טבע המציאות. האדם צריך לבדוק את שורש הרצון שלו עד שיגיע למצב שבו הוא מגלה שאין הבדל בין רצון לאין רצון. אליעד מציע לאדם להסתכל על חפצים סביבו, לשאול ממה הם עשויים, לחקור את טבע החומר והמציאות, וכך להגיע להבנה ישירה של האחדות. במצב זה האדם מסוגל לחיות בפרדוקס: מצד אחד לרצות דברים, מצד שני לדעת שכל הדברים שווים עבורו באופן מוחלט.
השלמות היא לחיות את שני ההפכים: גם לרצות וגם לא לרצות, גם להבדיל בין טוב לרע וגם לדעת שאין הבדל ביניהם. רק במצב הזה האדם יכול להשתחרר באמת מכל סוגי הסבל, הפחדים והמועקות. גם אם הוא עדיין ירגיש לפעמים פחד או מועקה, הוא יחווה אותם בצורה אחרת לגמרי, מתוך הבנה שאין להם משמעות אמיתית מעבר למה שהוא נותן להם.
תחושת מועקה נפשית היא מצב שבו האדם מרגיש רע, עצוב או מדוכא, ללא יכולת להסביר מדוע. אליעד כהן מסביר שהמועקה היא פשוט ביטוי אחד של תחושת רע כללית יותר, שיכולה להופיע גם כדיכאון, חרדה, פחד, כעס, לחץ או חוסר ביטחון עצמי. כל התחושות הרעות הן למעשה ביטוי לתפיסת האדם שיש בעולם רע. אליעד מדגיש שאין ספור שיטות שניסו לפתור את המועקות והבעיות הרגשיות הללו, אך הן לעולם אינן פתרון של ממש, משום שהן לא מטפלות בשורש הבעיה.
מדוע שיטות להתמודדות עם מועקות נפשיות אינן מצליחות?
אליעד מסביר ששיטות אלו, כגון חשיבה חיובית, מדיטציות, סדנאות הצלחה או סדנאות מודעות, אינן יכולות לפתור באמת את המועקות, משום שהן אינן פותרות את הבעיה העמוקה של תפיסת הרע. כל עוד האדם לא יפתור את התחושה שהעולם מחולק לטוב ורע, תחושת הרע תמיד תחזור בצורה כזו או אחרת. גם מי שחושב שיש לו הכל - כסף, הצלחה וכבוד - עשוי לגלות שהוא עדיין לא מאושר, ואז הוא יחוש את המועקה בצורה חריפה יותר.
מהי הסיבה האמיתית לדיכאון, ריקנות ומועקה?
הסיבה האמיתית לכל סוגי המועקות, הדיכאונות והרגשות השליליים היא הרצון האנושי הבלתי פוסק להרגיש טוב יותר. אליעד אומר שהאדם תמיד נמצא במרדף אחרי האושר ושלמות האושר. אף אחד לא באמת רוצה להרגיש פחות טוב או לאבד את הטוב שיש לו, ולכן הוא תמיד נמצא בלחץ ובפחד. אפילו אדם מצליח ומפורסם נכנס לדיכאון כאשר הוא מגלה שההצלחה לא באמת ממלאת את הריקנות הפנימית שלו. האדם מגלה שכל מה שהוא עושה נועד למלא את הרצון, אבל הרצון לעולם לא מתמלא באמת. לדוגמה, הוא מביא את הדוגמה של שחקני קולנוע מפורסמים שנכנסים לדיכאון ואף מתאבדים, כי ההצלחה וההערצה לא נותנים להם אושר אמיתי.
מדוע אי אפשר להפסיק לרצות?
האדם רוצה להפסיק לרצות, כי הרצון עצמו גורם לו סבל, אבל הוא מגלה שהוא אינו מסוגל באמת להפסיק לרצות. גם אם יקבל את כל מה שהוא רוצה, הוא מיד ימצא משהו נוסף לרצות. האדם נמצא בלופ אינסופי של רצון, משום שהוא תמיד חושב שיש משהו טוב יותר במקום אחר. הרצון עצמו נובע מתפיסת הנפרדות בין טוב לרע. אילו האדם היה באמת מאמין שאין הבדל בין טוב לרע, הוא לא היה מפחד להרגיש רע ולא היה שואף להרגיש טוב יותר.
מהו המצב האידיאלי שבו האדם משתחרר ממועקה ודיכאון?
המצב שאליו האדם צריך לשאוף הוא מצב של שלמות אמיתית. שלמות זו מוגדרת כמצב שבו האדם חווה שאין שום הבדל בין טוב לרע. מצב זה נקרא "אחדות", מצב שבו הכל טוב באותה מידה והכל רע באותה מידה, ולכן אין שום סיבה לרצות יותר או לפחד פחות. אדם שחווה אחדות כזו יהיה כמו דומם חסר תודעה או כמו הצייר שמסוגל לצייר את כל סוגי הציורים האפשריים ובכך אינו מעדיף ציור אחד על פני אחר.
מדוע קשה להגיע לתפיסת האחדות?
אליעד מדגיש שקשה מאוד להגיע לתפיסת האחדות, משום שהשכל האנושי בנוי על תפיסת נפרדות, על ההבדלים בין "אני" ל"לא אני", "טוב" ו"רע". אדם אינו מסוגל באמת לחשוב ששני דברים הפוכים יכולים להיות נכונים בו - זמנית. אך האמת היא שהמציאות עצמה היא בדיוק כך: היא גם נפרדת וגם אחת בו - זמנית.
כיצד ניתן בפועל להגיע לאחדות ולהשתחרר ממועקות?
הדרך המעשית היחידה להשתחרר ממועקות ודיכאון היא באמצעות התבוננות פנימית עמוקה מאוד אל תוך המציאות והבנה אמיתית של טבע המציאות. האדם צריך לבדוק את שורש הרצון שלו עד שיגיע למצב שבו הוא מגלה שאין הבדל בין רצון לאין רצון. אליעד מציע לאדם להסתכל על חפצים סביבו, לשאול ממה הם עשויים, לחקור את טבע החומר והמציאות, וכך להגיע להבנה ישירה של האחדות. במצב זה האדם מסוגל לחיות בפרדוקס: מצד אחד לרצות דברים, מצד שני לדעת שכל הדברים שווים עבורו באופן מוחלט.
השלמות היא לחיות את שני ההפכים: גם לרצות וגם לא לרצות, גם להבדיל בין טוב לרע וגם לדעת שאין הבדל ביניהם. רק במצב הזה האדם יכול להשתחרר באמת מכל סוגי הסבל, הפחדים והמועקות. גם אם הוא עדיין ירגיש לפעמים פחד או מועקה, הוא יחווה אותם בצורה אחרת לגמרי, מתוך הבנה שאין להם משמעות אמיתית מעבר למה שהוא נותן להם.
- איך להשתחרר מדיכאון?
- ממה נובעת תחושת מועקה?
- מהו שורש הסבל האנושי?
- כיצד להפסיק לרצות?
- מהי תפיסת האחדות?
- איך להיות מאושר באמת?
דיכאון / מועקות נפשיות / עצבות / ריקנות / הדרך אל האושר ועוד. וביארתי שמועקה נפשית היא תחושת רע לא ברורה. שהאדם לא יודע להסביר מה רע לו. וביארתי שיש בעולם אין סוף שיטות מה לעשות כדי להתמודד עם מועקות נפשיות. והשיטות לא באמת עוזרות.
וביארתי שיש פתרון לכל המועקות שיש בעולם, כולל כל סוגי הרע שיש בעולם, כולל פתרון ללחצים, כעסים, דיכאונות, חרדות, פחדים, חוסר ביטחון עצמי וחוסר אהבה עצמית ועוד.
וביארתי שמועקה היא רק ביטוי של תחושת רע. וביארתי, שמי שלא יפתור את הרע בשורשו, הרע יחזור אליו. וביארתי שחשיבה חיובית לא תעזור. וביארתי שתחושת המועקה, היא משום שהאדם חושב שיש בעולם רע.
והייאוש העולמי, הוא משום שהאדם קולט שתמיד הוא ירגיש תחושת חסר אושר. וביארתי שלפעמים האדם המצליחן, הוא נכנס לדיכאון, כי הוא קולט שאין לו כלום.
ולכן יש התאבדויות וכיו"ב, כי האדם מגלה שהכסף והכבוד לא הופכים אותו למאושר. והרצון לעולם לא מתמלא. והאדם רוצה להפסיק לרצות. וכולם רוצים כל הזמן. וביארתי שהאדם לא מסוגל להפסיק לרצות. ותת המודע נכנס לדיכאון, מכך שהוא מבין את שורש הסבל של האדם. וביארתי שהאדם רוצה להרגיש טוב.
וכל מה שהאדם עושה, זה תמיד בשביל עצמו. והאדם רוצה למלא את הרצון של עצמו. והאדם רוצה להפסיק לרצות להרגיש טוב. וביארתי שהאדם רוצה להרגיש יותר טוב, היא רק משום שהוא חושב שיש רע. כי אם הכל אחד, אין רצון עצמי לטוב יותר או פחד מטוב פחות.
כי כולם חיים בפחד, כולל הפסיכולוגים, כולם מפחדים להרגיש רע. וגם בודדה (בודהיזם) גם הוא מפחד מהסבל, אחרת הוא לא היה רוצה להשתחרר מהסבל. כי כולם רוצים שלמות. כי המרדף של האדם אחרי האושר, נובע מכך שהאדם רוצה שלמות. והאדם רוצה יותר טוב, כדי להרגיש רק טוב. ובשלמות, אין הבדל בין טוב לרע.
והאחדות, היא דבר והיפוכו. ולומר שהכל טוב, זה דבר והיפוכו. כי יש טוב ורע, אך הם אחד. והאדם צריך להגיע להשתוות, כמו אצל הדומם שהוא חסר תודעה. ובנקודת ההתחלה, אין נפרדות, כי אין רצון. כי הרצון הוא רצון אין סוף לא מוגדר ולא מוגבל. וצריך להתחבר לתמונה המלאה ששם הכל אחד.
וטוב שיש תפישת נפרדות, כי בזכותה העולם קיים. כי באחדות, אין שום פעולה. ואיך להגיע? על ידי התבוננות על המהות של המציאות, שבה הכל כבר אחד ממש. כמו בשעת השינה, שבו המקום של החלום, לא נמצא בשום מקום.
ועל האדם לחקור את שורש הרצון, עד שהוא יגלה את הנקודה שבה אין נפרדות בין רצון לאין רצון. וגם בשלמות יש פחד וחרדה, אלא ששם זה לא נפרד מהטוב וכולי.
וביארתי שיש פתרון לכל המועקות שיש בעולם, כולל כל סוגי הרע שיש בעולם, כולל פתרון ללחצים, כעסים, דיכאונות, חרדות, פחדים, חוסר ביטחון עצמי וחוסר אהבה עצמית ועוד.
וביארתי שמועקה היא רק ביטוי של תחושת רע. וביארתי, שמי שלא יפתור את הרע בשורשו, הרע יחזור אליו. וביארתי שחשיבה חיובית לא תעזור. וביארתי שתחושת המועקה, היא משום שהאדם חושב שיש בעולם רע.
והייאוש העולמי, הוא משום שהאדם קולט שתמיד הוא ירגיש תחושת חסר אושר. וביארתי שלפעמים האדם המצליחן, הוא נכנס לדיכאון, כי הוא קולט שאין לו כלום.
ולכן יש התאבדויות וכיו"ב, כי האדם מגלה שהכסף והכבוד לא הופכים אותו למאושר. והרצון לעולם לא מתמלא. והאדם רוצה להפסיק לרצות. וכולם רוצים כל הזמן. וביארתי שהאדם לא מסוגל להפסיק לרצות. ותת המודע נכנס לדיכאון, מכך שהוא מבין את שורש הסבל של האדם. וביארתי שהאדם רוצה להרגיש טוב.
וכל מה שהאדם עושה, זה תמיד בשביל עצמו. והאדם רוצה למלא את הרצון של עצמו. והאדם רוצה להפסיק לרצות להרגיש טוב. וביארתי שהאדם רוצה להרגיש יותר טוב, היא רק משום שהוא חושב שיש רע. כי אם הכל אחד, אין רצון עצמי לטוב יותר או פחד מטוב פחות.
כי כולם חיים בפחד, כולל הפסיכולוגים, כולם מפחדים להרגיש רע. וגם בודדה (בודהיזם) גם הוא מפחד מהסבל, אחרת הוא לא היה רוצה להשתחרר מהסבל. כי כולם רוצים שלמות. כי המרדף של האדם אחרי האושר, נובע מכך שהאדם רוצה שלמות. והאדם רוצה יותר טוב, כדי להרגיש רק טוב. ובשלמות, אין הבדל בין טוב לרע.
והאחדות, היא דבר והיפוכו. ולומר שהכל טוב, זה דבר והיפוכו. כי יש טוב ורע, אך הם אחד. והאדם צריך להגיע להשתוות, כמו אצל הדומם שהוא חסר תודעה. ובנקודת ההתחלה, אין נפרדות, כי אין רצון. כי הרצון הוא רצון אין סוף לא מוגדר ולא מוגבל. וצריך להתחבר לתמונה המלאה ששם הכל אחד.
וטוב שיש תפישת נפרדות, כי בזכותה העולם קיים. כי באחדות, אין שום פעולה. ואיך להגיע? על ידי התבוננות על המהות של המציאות, שבה הכל כבר אחד ממש. כמו בשעת השינה, שבו המקום של החלום, לא נמצא בשום מקום.
ועל האדם לחקור את שורש הרצון, עד שהוא יגלה את הנקודה שבה אין נפרדות בין רצון לאין רצון. וגם בשלמות יש פחד וחרדה, אלא ששם זה לא נפרד מהטוב וכולי.