בא נגיד גבר בגד במישהי בסדר הלאה עכשיו היא מפחדת שהוא יבגוד בה שנית מה אפשר לעשות?
ש: לנסות להבין למה הוא בגד בה.
אליעד: נכון אוקי אז מלא הסברים מה אפשר לעשות אבל עכשיו אני אתן עוד הסבר מה אפשר לעשות, אוקי יש מלא תשדר לה זה וזה יש עוד הסבר מה שצריך לשאול נגיד שאישה אומרת לגבר "אני לא רוצה אותך כי בגדת בי אני מפחדת שתבגוד בי שוב" למה את לא רוצה אותך כי הוא בגד מפחדת שהוא יבגוד שוב, מה שצריך לעשות זה קודם כל לראות מה האמת האמת הוא בגד בה כן נגיד שכן האם זה יכול להיות שהוא יבגוד בה שוב בא נגיד גם שכן בדקנו את העובדות סבבה.
אבל מה פה לא נכון בסיפור כשהאישה אומרת "אני לא רוצה אותך כי בגדת בי" זאת לא האמת אז קודם כל זאת לא האמת קודם כל כשאישה אומרת "אני לא רוצה אותך כי בגדת בי" זאת לא האמת.
ש: נכון "לא רוצה אותך כי בגדת בערך העצמי שלי".
אליעד: נכון וזאת גם לא האמת עכשיו למה זאת לא האמת מסיבה אחרת קודם כל כי אם אתה רוצה משהו או לא זה תמיד ביחס לעתיד זה אף פעם לא ביחס לעבר גם אם היא הייתה אומרת "אני לא רוצה אותך כי בגדת בי השפלת אותי גרמת לי להרגיש חסרת ערך" זה וזה זאת גם לא האמת, האמת זה תמיד ביחס לעתיד זה תמיד ביחס לעתיד. זאת אומרת המניה בבורסה אתה מוכר אותה כשאתה חושב שהיא תרד ולא משנה כמה היא הרוויחה קודם אתה קונה אותה כשאתה חושב שהיא תעלה ולא משנה כמה היא הרוויחה או הפסידה קודם.
אוקי כשהאישה אומרת "אני לא רוצה אותך כי בגדת בי" זה אומר במילים אחרות "אני מפחדת שבעתיד יקרה את זה שוב" אם היא לא הייתה מפחדת שבעתיד יקרה שוב אין שום משמעות ל - "בגדת בי" זה קודם כל כעיקרון.
ש: אולי היא רוצה להגיד "בגדת בי ואני עכשיו מענישה אותך".
אליעד: אבל האישה דואגת לאינטרס שלה אין בעיה מענישה אותך זה אומר שעושה לה טוב להעניש אותו למה כי היא שונאת אותו, למה היא שונאת אותו כי? אבל זאת לא מהפרספקטיבה עכשיו של המענישה היא אומרת "אני לא חושבת שאנחנו יכולים להיות ביחד כי בגדת בי" אז מה, אז קודם כל עוד פעם ההחלטה שהמוח מחליט הוא תמיד מחליט את זה על בסיס העתיד כשהיא אומרת "בגדת בי" פירושו "ואני חושבת שזה יקרה שנית" זה קודם כל כאקסיומה.
עכשיו כשאישה אומרת "בגדת בי" לדוגמא הרי צריך לשאול "מה מפריע לה שבגדתי בה" נגיד "בגדתי בה אז מה" אז בגדת בה אז מה הבעיה בזה ואז אנחנו נגיד נגלה שאם נגיד בגדת בה אז זה אומר שנגיד, למה מפריע לך שבגדו בך כי?
ש: כי היא נפגעה.
אליעד: נפגעה זה כללי מדי זה לא אומר כלום, כי מה נפגעה נגיד? נפגע לה נגיד הערך, נגיד היא הרגישה שהיא לא יכולה נגיד לבטוח בבן אדם נניח. אוקי עכשיו בא נניח נגיד כששואלים אותה נגיד מתחקרים ומבינים "למה הפריע לך כל כך הבגידה ולמה זה כל כך פגע בך? כי הרגשתי שאני לא יכולה לתת בך אמון" אוקי זאת אומרת כשהאישה אומרת "בגדת בי" זה כמו להגיד "הפרת את האמון ביני לבינך אני לא יכולה לבטוח בך יותר" וכשהיא אומרת "ובגדת בי" זה לא על בגדת הפעולה אלא על האמון.
מה שזה בעצם אומר שבעצם אותה אישה אומרת, אותה אישה מה היא אומרת בעצם היא אומרת "אני לא יכולה להיות איתך כי בגדת בי" זה כמו להגיד "כי תבגוד בי בעתיד" זה כמו להגיד "אני חושבת שאני לא יכולה לתת בך אמון בעתיד", עכשיו ולכן פרקטית מה שיכול לעשות אותו בן אדם זה להגיד כזה דבר אם המהות של הבגידה הפריעה לה בגלל שהיא לא יכולה לתת בי אמון זאת אומרת שאם ביומיום אני אשדר לה שהיא יכולה לתת בי אמון זה יכול לקזז את החשש שלה מהבגידה.
נסביר את זה שוב פעם בא נגיד לדוגמא שיש לך נגיד מניה שיורדת נגיד קנית מניה והיא יורדת האם אתה תמכור אותה כן נניח, אוקי נגיד שאתה חושב שהיא הולכת לרדת אתה תמכור אותה נגיד כן, עכשיו מה קורה אם המניה הזאת פעם עולה ופעם יורדת אז אתה תעשה מה נראה לי יותר שהיא יותר מרוויחה או יותר מפסידה. נגיד שיש לך עובד שגונב אותך אתה תפטר אותו לא בטוח תלוי כמה תועלת הוא מביא לך אם זה עובד שגונב אותך כל יום באלף שקל אבל אתה חושב שזה שהוא שם זה מביא לך כל יום תועלת אלפיים שקל "אז שיגנוב אותי באלף הוא מביא לי אלפיים לא אכפת לי שיגנוב אז מה אם הוא גונב אותי הרי בסוף ההמצאות שלו שם שווה לי יותר מאי ההמצאות שלו שם אז שיישאר מה מפריע לי שהוא יגנוב, אין בעיה שיגנוב שיהיה מרוצה שירגיש שהוא דופק אותי העיקר אני מרוויח עליו" כמובן ביחס לאלטרנטיבות.
אוקי מה שזה בעצם אומר שנניח שאישה חושבת בוודאות שהולכים לבגוד בה זאת אומרת שאם כביכול יכולת לשדר לה שאתה לא בוגד בה אז יכול להיות שהתחושה, בוא ניתן דוגמא נגיד מישהו מרביץ לאשתו בסדר עכשיו בא נניח מה נגיד ההפך של מרביץ נגיד.
ש: מנשק כל מיני.
אליעד: כן אבל זה לא ההפך זה נגיד באמצע ההפך נגיד בא נקצין את זה נגיד עושה לה מסאז' כל יום לפני השינה בא נקצין את זה להפך כאילו שיהיה משהו קיצוני כי נגיד מנשק זה באמצע, בסדר אז בא נגיד לדוגמא נגיד שיש גבר שמדי פעם מרביץ לאשתו אבל כל לילה וזה הוא עושה לה מסאז' ומטפל בה ודואג לה זה וזה יכול להיות שהיא תקבל את זה כי היא תגיד "אומנם הוא עושה לי רע אבל הטוב עולה על הרע".
עכשיו בבגידה זאת אומרת שאם כביכול נגיד היא אומרת אתה בוגד בי או בגדת בי כביכול צריך למצוא את ההפך של זה שזה "לא בוגד בי" ולתת לה אותו ואז יכול להיות שה - "לא בוגד בי" יקזז את התחושה של הבוגד בי אבל "לא בוגד בי" זה לא פעולה פרקטית זה לא "תעשה פעולה שאתה לא בוגד בה" כאילו אתה לא יכול לתת לה, אם במוח היא אומרת "אני לא רוצה אותו כי הוא בוגד בי כי הוא בגד בי בוגד בי יבגוד בי" זאת אומרת בעצם במילים אחרות "אם הייתי מקבלת את ההפך יכול להיות שזה היה מקזז" אבל מה ההפך של "בוגד בי" זה "לא בוגד בי" אבל מה זה אומר פרקטית מה הוא יכול לתת לה "לא בוגד בי" אז פשוט יגיד לה "תראי הנה עוד יום עבר ואני לא בגדתי בך" זה לא, היא תגיד כן אבל זה האמצע של ה - "לא בוגד בי" זה לא.
ש: זה צריך להיות דין שווה מבחינת עלות תועלת זה מה שאתה אומר?
אליעד: לא על השווה שהתועלת תהיה יותר מהעלות.
ש: דין שווה.
אליעד: כן אבל אני מדבר על משהו אחר תפיסתית אם היא אומרת נגיד אתה לא יודע "אתה לא קונה לי מתנות" נגיד ומדי פעם הוא יקנה לה מתנות מאוד גדולות זה יכול לקזז את ה - "לא קונה לי מתנות" נגיד אבל בבוגד מה הקיזוז שלו מה הקיזוז של הבוגד.
ש: זה בא מאמון.
אליעד: אז לא אז מה שאני אומר זה אתה לוקח את המילה בוגד נכנס למהות שלה, נגיד בוגד נגיד גרם לה להרגיש חסרת ערך זאת אומרת שאם ביומיום אתה תגרום לה להרגיש בעלת ערך אז היא אומנם רוצה לוותר עליך כי היא חושבת שתבגוד בה וזה יפגע לה בערך אבל היא לא תרצה לוותר עליך כי זה יפגע לה בערך כי היא תצטרך לוותר על הערך הטוב שאתה נותן לה. זאת אומרת כמו שהיא לא רוצה אותך כי היא מפחדת שאתה יום אחד תבגוד בה ואז היא תרגיש בגללך חסרת ערך אתה רוצה להביא את זה למצב שהיא לא תרצה לוותר עליך כי היא תרגיש שהיא מפספסת את הערך שאתה נותן לה.
זאת אומרת אם אתה תיתן לה ערך תגרום לה נגיד להרגיש, נגיד שבגדת בה אתה היא הרגישה שהיא לא שווה זאת אומרת שאם אתה תעשה פעולות שיגרמו לה להרגיש שהיא מאוד שווה שמאוד פה מאוד שם אז בדיוק כמו שהיא לא רוצה אותך כי היא חושבת שאם היא תהיה איתך אז זה יכול לפגוע לה בערך היא לא תרצה לוותר עליך כי כרגע אתה מביא לה ערך והיא לא רוצה לוותר עליו.
ולכן מה שאני אומר שוב קח את הבגידה תשאל למה הפריע לה הבגידה "הבגידה הפריעה לה כי היא רוצה" נגיד כי זה גרם לה לאבד אמון זאת אומרת שאם ביומיום היא תרגיש שהיא יכולה לתת בך אמון בדברים אחרים, בדברים אחרים איך עושים את זה זאת גם שאלה אז התחושה שהיא מקבלת ממך אמון תקזז לה את הפחד שהפרת אמון שתפר אמון או מה שזה לא יהיה.
עכשיו גם פה איך מגיעים לפתרון הזה מאוד פשוט עובדה ופירוש העובדה היא שהאישה אומרת העובדה היא שהוא בגד בה והעובדה היא שהאישה אומרת "אני לא רוצה אותך כי בגדת בי" עד כאן זאת עובדה, עכשיו הפירוש הלא נכון הוא...