9:46שקר ואמת - איך לזהות שקרים ולא לפחד מהם?
איך אפשר לזהות שקרים בצורה חד - משמעית?
כדי לזהות שקר ואמת בצורה ברורה וחד - משמעית, חשוב להבין תחילה את ההבדל המהותי ביניהם. לפי אליעד כהן, המאפיין הבולט ביותר של שקרנים הוא שהם משתמשים בשפה מעורפלת, בשפת "תרתי משמע", ואינם אומרים דברים בצורה חד - משמעית וברורה. דוגמה קלאסית לכך הם אסטרולוגים, נומרולוגים ומיסטיקנים אחרים שאומרים דברים כללים ומעורפלים, כמו "היום יהיה לך טוב" או "יהיה לך רע". הם לא מגדירים בבירור מהו ה"טוב" או ה"רע" שהם מבטיחים. זוהי אסטרטגיה שמאפשרת להם להתחמק מאחריות, כיוון שתמיד אפשר לפרש את דבריהם בכמה צורות.
לעומת זאת, כאשר אדם יוצא החוצה בצהריים והוא רואה שמש, ברור לו לחלוטין שיש שמש בשמיים. אין בכך ספק או עמימות, הוא יודע זאת בוודאות מוחלטת. באותו אופן, כאשר אדם חושב על הקיום של עצמו, לרוב הוא יודע בבירור שהוא קיים. אליעד מסביר שגם בנושא זה קיימים רבדים עמוקים יותר, ושאפשר לשאול האם התחושה של "אני קיים" היא אמיתית או לא, אך רוב בני האדם אינם מגיעים לתהיות אלו.
איך אפשר להגיע לוודאות מוחלטת כמו הקיום שלך?
אליעד כהן טוען שהאדם צריך להגיע לוודאות מוחלטת בדברים שהוא חושב עליהם או מאמין בהם, בדיוק כמו שהוא בטוח שהוא קיים. כל עוד קיימת אפשרות לחשוב הפוך, משמע שאינך נמצא בדרך של האמת. האדם צריך לשאול את עצמו תמיד שאלות ישירות: האם אני יודע בוודאות מוחלטת שהדבר הזה טוב? האם אחרי שאשיג אותו באמת אפסיק לרצות להרגיש טוב? אם לא, זה סימן ברור שזה לא "טוב מוחלט".
לדוגמה, האדם אומר לעצמו: "אם אשיג עבודה כזו או כסף כזה, אהיה מאושר". אך הוא צריך לשאול את עצמו: "האם באמת אהיה מאושר לחלוטין או שרק אהיה פחות אומלל?" ואם האדם עדיין לא מבין לגמרי מה זה "אושר מוחלט", הרי שהוא משקר לעצמו. אם הוא לא בטוח שהוא יהיה באמת מאושר לתמיד, הרי שזו הוכחה שזה שקר ולא האמת המוחלטת.
למה חשוב לא לפחד לשאול שאלות עד הסוף?
אליעד מדגיש שאסור לאדם להאמין לאף אחד אחר, כולל לו עצמו. הוא מדגיש שהדרך היחידה לאמת היא לא להאמין שהכל טוב, אלא לבדוק את זה באופן אישי עד הסוף, ללא פחד. למשל, אם האדם מאמין שהכל טוב אך לא בדק זאת לעומק ולא שאל: "אולי הכל רע?" אז הוא לא באמת יודע שהכל טוב. הדרך להגיע להבנה פנימית אמיתית שהכל טוב היא דווקא לא לפחד לבדוק גם את ההפך, לשאול שאלות כמו: "אולי הכל רע?" או "מי אמר שהכל אחד? אולי לא הכל אחד?" על ידי בדיקה אמיצה, האדם מגיע להבנה אמיתית, שאינה מבוססת על אמונה אלא על ידיעה מוחלטת.
איך אפשר להתמודד עם הספקות ולמצוא את האמת?
אליעד מסביר שהאדם צריך להיות מוכן לומר את האמת לעצמו, גם כאשר האמת היא שהוא לא יודע או שהוא לא בטוח. אסור לפחד להגיד "אני לא יודע", או "אני לא בטוח". ואפילו אם האדם בוחר בשקר, חשוב שיגיד לעצמו בבירור: "אני יודע שאני משקר, כי אני מפחד מהאמת". גם זו דרך להיות אמיתי יותר עם עצמך.
לדוגמה, אם האדם יודע שהוא אגואיסט, עדיף שיאמר לעצמו: "אני אגואיסט", במקום לנסות להצדיק את עצמו בשקרים. זה יעזור לו להיות מודע לאמת, ועם מודעות זו אפשר להמשיך הלאה לכיוון אמת מוחלטת.
איך הלב מסמן אם אתה באמת או בשקר?
אחד הכלים הכי חזקים לזהות אם אתה בשקר או באמת הוא הלב. אליעד אומר שהלב יודע את האמת: אם האדם מרגיש שיכול להיות יותר טוב ממה שיש לו, סימן ברור שהוא עדיין בשקר. מי שחושב שהוא מאושר אך עדיין חש שיש אפשרות ליותר טוב, לא הגיע עדיין לאמת מוחלטת. מצד שני, מי שמרגיש שלא יכול להיות טוב יותר או רע יותר, סימן שהוא אכן נמצא באמת מוחלטת.
אליעד מסביר שהשקר יוצר תחושה מתמדת של אי - וודאות. אם הדברים לא ברורים ולא חד - משמעיים, סימן שזה שקר. לכן האדם צריך תמיד לבדוק אם הוא יודע משהו בוודאות של מאה אחוז, כמו שהוא יודע שהוא קיים. אם לא, עליו להודות בכך שהוא לא יודע באמת, ולא לטעון בביטחון דברים שאינם ברורים לו.
למה כדאי לחפש את האמת בכל מחיר?
בשורה התחתונה, אליעד ממליץ לחפש את האמת בכל מחיר, ללא פחד וללא ניסיון להימנע מכאב או ספק. הוא מציע לחקור את הדברים בצורה ברורה, לא להסתפק בהסברים מעורפלים, ולהיות חד וברור עם עצמך. רק כך האדם יכול באמת להגיע להבנה אמיתית ומלאה של החיים, ולחוות את התחושה שהכל טוב והכל אחד באופן מוחלט.
אליעד מסיים בכך שהוא מאחל לכולם יום טוב ואמיתי, יום שנובע מתוך ידיעה ברורה ושלמה שהכל טוב, ולא מתוך אמונה מעורפלת.
כדי לזהות שקר ואמת בצורה ברורה וחד - משמעית, חשוב להבין תחילה את ההבדל המהותי ביניהם. לפי אליעד כהן, המאפיין הבולט ביותר של שקרנים הוא שהם משתמשים בשפה מעורפלת, בשפת "תרתי משמע", ואינם אומרים דברים בצורה חד - משמעית וברורה. דוגמה קלאסית לכך הם אסטרולוגים, נומרולוגים ומיסטיקנים אחרים שאומרים דברים כללים ומעורפלים, כמו "היום יהיה לך טוב" או "יהיה לך רע". הם לא מגדירים בבירור מהו ה"טוב" או ה"רע" שהם מבטיחים. זוהי אסטרטגיה שמאפשרת להם להתחמק מאחריות, כיוון שתמיד אפשר לפרש את דבריהם בכמה צורות.
לעומת זאת, כאשר אדם יוצא החוצה בצהריים והוא רואה שמש, ברור לו לחלוטין שיש שמש בשמיים. אין בכך ספק או עמימות, הוא יודע זאת בוודאות מוחלטת. באותו אופן, כאשר אדם חושב על הקיום של עצמו, לרוב הוא יודע בבירור שהוא קיים. אליעד מסביר שגם בנושא זה קיימים רבדים עמוקים יותר, ושאפשר לשאול האם התחושה של "אני קיים" היא אמיתית או לא, אך רוב בני האדם אינם מגיעים לתהיות אלו.
איך אפשר להגיע לוודאות מוחלטת כמו הקיום שלך?
אליעד כהן טוען שהאדם צריך להגיע לוודאות מוחלטת בדברים שהוא חושב עליהם או מאמין בהם, בדיוק כמו שהוא בטוח שהוא קיים. כל עוד קיימת אפשרות לחשוב הפוך, משמע שאינך נמצא בדרך של האמת. האדם צריך לשאול את עצמו תמיד שאלות ישירות: האם אני יודע בוודאות מוחלטת שהדבר הזה טוב? האם אחרי שאשיג אותו באמת אפסיק לרצות להרגיש טוב? אם לא, זה סימן ברור שזה לא "טוב מוחלט".
לדוגמה, האדם אומר לעצמו: "אם אשיג עבודה כזו או כסף כזה, אהיה מאושר". אך הוא צריך לשאול את עצמו: "האם באמת אהיה מאושר לחלוטין או שרק אהיה פחות אומלל?" ואם האדם עדיין לא מבין לגמרי מה זה "אושר מוחלט", הרי שהוא משקר לעצמו. אם הוא לא בטוח שהוא יהיה באמת מאושר לתמיד, הרי שזו הוכחה שזה שקר ולא האמת המוחלטת.
למה חשוב לא לפחד לשאול שאלות עד הסוף?
אליעד מדגיש שאסור לאדם להאמין לאף אחד אחר, כולל לו עצמו. הוא מדגיש שהדרך היחידה לאמת היא לא להאמין שהכל טוב, אלא לבדוק את זה באופן אישי עד הסוף, ללא פחד. למשל, אם האדם מאמין שהכל טוב אך לא בדק זאת לעומק ולא שאל: "אולי הכל רע?" אז הוא לא באמת יודע שהכל טוב. הדרך להגיע להבנה פנימית אמיתית שהכל טוב היא דווקא לא לפחד לבדוק גם את ההפך, לשאול שאלות כמו: "אולי הכל רע?" או "מי אמר שהכל אחד? אולי לא הכל אחד?" על ידי בדיקה אמיצה, האדם מגיע להבנה אמיתית, שאינה מבוססת על אמונה אלא על ידיעה מוחלטת.
איך אפשר להתמודד עם הספקות ולמצוא את האמת?
אליעד מסביר שהאדם צריך להיות מוכן לומר את האמת לעצמו, גם כאשר האמת היא שהוא לא יודע או שהוא לא בטוח. אסור לפחד להגיד "אני לא יודע", או "אני לא בטוח". ואפילו אם האדם בוחר בשקר, חשוב שיגיד לעצמו בבירור: "אני יודע שאני משקר, כי אני מפחד מהאמת". גם זו דרך להיות אמיתי יותר עם עצמך.
לדוגמה, אם האדם יודע שהוא אגואיסט, עדיף שיאמר לעצמו: "אני אגואיסט", במקום לנסות להצדיק את עצמו בשקרים. זה יעזור לו להיות מודע לאמת, ועם מודעות זו אפשר להמשיך הלאה לכיוון אמת מוחלטת.
איך הלב מסמן אם אתה באמת או בשקר?
אחד הכלים הכי חזקים לזהות אם אתה בשקר או באמת הוא הלב. אליעד אומר שהלב יודע את האמת: אם האדם מרגיש שיכול להיות יותר טוב ממה שיש לו, סימן ברור שהוא עדיין בשקר. מי שחושב שהוא מאושר אך עדיין חש שיש אפשרות ליותר טוב, לא הגיע עדיין לאמת מוחלטת. מצד שני, מי שמרגיש שלא יכול להיות טוב יותר או רע יותר, סימן שהוא אכן נמצא באמת מוחלטת.
אליעד מסביר שהשקר יוצר תחושה מתמדת של אי - וודאות. אם הדברים לא ברורים ולא חד - משמעיים, סימן שזה שקר. לכן האדם צריך תמיד לבדוק אם הוא יודע משהו בוודאות של מאה אחוז, כמו שהוא יודע שהוא קיים. אם לא, עליו להודות בכך שהוא לא יודע באמת, ולא לטעון בביטחון דברים שאינם ברורים לו.
למה כדאי לחפש את האמת בכל מחיר?
בשורה התחתונה, אליעד ממליץ לחפש את האמת בכל מחיר, ללא פחד וללא ניסיון להימנע מכאב או ספק. הוא מציע לחקור את הדברים בצורה ברורה, לא להסתפק בהסברים מעורפלים, ולהיות חד וברור עם עצמך. רק כך האדם יכול באמת להגיע להבנה אמיתית ומלאה של החיים, ולחוות את התחושה שהכל טוב והכל אחד באופן מוחלט.
אליעד מסיים בכך שהוא מאחל לכולם יום טוב ואמיתי, יום שנובע מתוך ידיעה ברורה ושלמה שהכל טוב, ולא מתוך אמונה מעורפלת.
- איך לזהות שקרים?
- מה ההבדל בין אמת לשקר?
- איך להפסיק לפחד משאלות קשות?
- מהו אושר מוחלט?
- איך לדעת אם אני משקר את עצמי?
- איך להגיע לוודאות מוחלטת?
- למה לא להאמין לאף אחד?
מה ההבדל בין שקר לבין אמת?
זה יעזור לאדם לגלות שקר של הזולת וגם שקר עצמי.
אחד התסמינים של הזיהוי, השקרנים מדברים בשפת תרתי משמע. האסטרולוגים, נומרולוגים וכיוצ"ב משתמשים בשפה עמומה. לא חד משמעית. ולא אומרים דברים כהווייתם.
כאשר האדם יוצא החוצה ורואה שמש, ברור לו כשמש בצהריים שכך הדבר. האדם למשל, אין לו ספק בקשר לקיום שלו. אין שם תחושת אולי.
האדם צריך להגיע לוודאות מוחלטת בדברים שלך בדיוק כמו שאתה קיים. למרות שגם את זה צריך לבדוק. כי גם האני יכול להיהפך למציאות כולה ואז יהיה לך טוב באמת.
השקרנים משוחחים באופן מעורפל.
למשל האמירה אם אעשה כך וכך - אהיה מאושר עד הסוף.
אולם, אף אחד אינו מבין באמת מה זה להיות מאושר עד הסוף. האם זה לסבול פחות? מה העניין?
אם הדבר הזה טוב, עלי להבין עד הסוף את הטוב שבו ואם הוא רע, אזי גם חשוב לוודא מהו הרע שבהם.
חשוב שהאדם יוכל לבדוק את הדברים עד הסוף. מה המבחן של הבדיקה?
על ידי שהאדם שואל את עצמו, האם הדבר הזה אמיתי כן או לא?
כאשר אעשה את הדבר הזה, האם אפסיק לרצות להרגיש טוב, אם לא, שמא אחרי שיהיה לי אותו אזי עדיין ארצה להרגיש עוד יותר טוב, סימן שזה לא טוב מוחלט.
גם אני מציע שאם תשאל שאלות אזי תגיע להכל טוב והכל אחד. אולי זה עצמו רע? אני מציע לבדוק. האם זה באמת כך או לא?
מה האמת עד הסוף? תבדוק בכוחות עצמך.
זה לא יעבוד עם אמונה, כי צריך לדעת.
לא להאמין שהכל טוב אלא להבין שהכל טוב, על ידי שלא תפחד לשאול אולי הכל רע. אולי הכל רע?
תנסה לבדוק בכל כיוון, רק תלך על האמת שלך עד הסוף, כי אתה אמור לחוש את ההנאה. וזה ינבע מתוכך רק אם תלחם ותחפש מה האמת!
ואתה צריך להגיע לוודאות מוחלטת כמו הוודאות שאתה קיים.
ואם לא, אז תגיד אני לא יודע, אל תפחד לומר שאינך בטוח. תגיד את האמת.
ואם בא לך לשקר, אל תפחד לומר את האמת שאתה חפץ בשקר ופוחד מן האמת.
בשורה התחתונה חשוב להגיע לחשיבה חד משמעית. כי השקר מתעתע באדם בכל מיני אופנים. כי כאשר הדברים לא ברורים, הרי שהם שקר.
אם אתה אומר זה טוב וזה רע. האם אני יודע שזה טוב וזה רע כפי שאני יודע שאני קיים?
כי צריך להגיע לוודאות מוחלטת שאין שלמות שאחריה.
כל זמן שיש אפשרות לחשוב ההפך, זה סימן שאינך בדרך האמיתית. ואיך יודעים אם אתה באמת או לא? לפי הלב. אם אתה חושב שיש משהו יותר טוב, אז לא הגעת לאושר.
באיחולים של יום טוב ואמיתי שנובע מאמונה שלמה ואמיתית.
זה יעזור לאדם לגלות שקר של הזולת וגם שקר עצמי.
אחד התסמינים של הזיהוי, השקרנים מדברים בשפת תרתי משמע. האסטרולוגים, נומרולוגים וכיוצ"ב משתמשים בשפה עמומה. לא חד משמעית. ולא אומרים דברים כהווייתם.
כאשר האדם יוצא החוצה ורואה שמש, ברור לו כשמש בצהריים שכך הדבר. האדם למשל, אין לו ספק בקשר לקיום שלו. אין שם תחושת אולי.
האדם צריך להגיע לוודאות מוחלטת בדברים שלך בדיוק כמו שאתה קיים. למרות שגם את זה צריך לבדוק. כי גם האני יכול להיהפך למציאות כולה ואז יהיה לך טוב באמת.
השקרנים משוחחים באופן מעורפל.
למשל האמירה אם אעשה כך וכך - אהיה מאושר עד הסוף.
אולם, אף אחד אינו מבין באמת מה זה להיות מאושר עד הסוף. האם זה לסבול פחות? מה העניין?
אם הדבר הזה טוב, עלי להבין עד הסוף את הטוב שבו ואם הוא רע, אזי גם חשוב לוודא מהו הרע שבהם.
חשוב שהאדם יוכל לבדוק את הדברים עד הסוף. מה המבחן של הבדיקה?
על ידי שהאדם שואל את עצמו, האם הדבר הזה אמיתי כן או לא?
כאשר אעשה את הדבר הזה, האם אפסיק לרצות להרגיש טוב, אם לא, שמא אחרי שיהיה לי אותו אזי עדיין ארצה להרגיש עוד יותר טוב, סימן שזה לא טוב מוחלט.
גם אני מציע שאם תשאל שאלות אזי תגיע להכל טוב והכל אחד. אולי זה עצמו רע? אני מציע לבדוק. האם זה באמת כך או לא?
מה האמת עד הסוף? תבדוק בכוחות עצמך.
זה לא יעבוד עם אמונה, כי צריך לדעת.
לא להאמין שהכל טוב אלא להבין שהכל טוב, על ידי שלא תפחד לשאול אולי הכל רע. אולי הכל רע?
תנסה לבדוק בכל כיוון, רק תלך על האמת שלך עד הסוף, כי אתה אמור לחוש את ההנאה. וזה ינבע מתוכך רק אם תלחם ותחפש מה האמת!
ואתה צריך להגיע לוודאות מוחלטת כמו הוודאות שאתה קיים.
ואם לא, אז תגיד אני לא יודע, אל תפחד לומר שאינך בטוח. תגיד את האמת.
ואם בא לך לשקר, אל תפחד לומר את האמת שאתה חפץ בשקר ופוחד מן האמת.
בשורה התחתונה חשוב להגיע לחשיבה חד משמעית. כי השקר מתעתע באדם בכל מיני אופנים. כי כאשר הדברים לא ברורים, הרי שהם שקר.
אם אתה אומר זה טוב וזה רע. האם אני יודע שזה טוב וזה רע כפי שאני יודע שאני קיים?
כי צריך להגיע לוודאות מוחלטת שאין שלמות שאחריה.
כל זמן שיש אפשרות לחשוב ההפך, זה סימן שאינך בדרך האמיתית. ואיך יודעים אם אתה באמת או לא? לפי הלב. אם אתה חושב שיש משהו יותר טוב, אז לא הגעת לאושר.
באיחולים של יום טוב ואמיתי שנובע מאמונה שלמה ואמיתית.