אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הדרכת הורים, הילד לא עושה כלום, הילד בדיכאון, הילד סגור בחדר, הילד לא יוצא מהחדר, הילד לא רוצה לעשות כלום, הילד לא מתקשר, הינדיק, הילד בלי חברים, הילד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
חרדות / פחדים / פוביות / דיכאון / ייאוש / עצבות, חוסר ביטחון עצמי, פחד קהל / פחד במה / חרדת קהל, מחשבה טורדנית כפייתית, הפרעת חרדה ופחד, טיפול נפשי / טיפול אישי, התקפי חרדה / התקפי פאניקה, הפרעות קשב וריכוז ADHD, התקף חרדה טיפול, מתח נפשי, מהו פחד, התמודדות עם חרדות, דיכאון חרדה, תרופות נגד חרדות, טיפול קוגניטיבי בחרדה, טיפול בחרדת ביצוע, חרדות אצל ילדים, תרופה נגד חרדה, חרדת ביצוע טיפול, פחד קהל, פחד מנחשים, דיכאון לידה, חרדת נטישה, רעידות בידיים חרדה, סימני חרדה ודיכאון, התקף חרדה תסמינים, רשימת פוביות, חרדות חברתיות, קשיי נשימה חרדה, פחד מהמוות, התקף חרדה סימפטומים, פחד ממעליות, הפרעת פאניקה, טיפול רגשי, פחד מחושך אצל מבוגרים, דרכי התמודדות עם חרדה, חרדה סימפטומים, חרדות קיומיות, התקפי חרדה ודיכאון, חרדות תסמינים, תופעות חרדה, התקף חרדות תסמינים, חרדות נטישה, חרדות סימפטומים,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הדרכת הורים, הילד לא עושה כלום, הילד בדיכאון, הילד סגור בחדר, הילד לא יוצא מהחדר, הילד לא רוצה לעשות כלום, הילד לא מתקשר, הינדיק, הילד בלי חברים, הילד מסתגר, הילד לא רוצה לצאת מהחדר
איך אפשר לעזור לילד שמסתגר בחדר ולא עושה כלום?

הורים רבים מתמודדים עם סיטואציה שבה הילד שלהם, לרוב בגילאי עשרים ומעלה, מסתגר בתוך חדרו, לא עושה שום פעילות משמעותית, מנותק מבחינה חברתית, ואפילו מתנהג בדיכאון. הוא עשוי לישון במהלך היום, להיות ער כל הלילה, ולמלא את זמנו בעיקר במחשב, בטלוויזיה או בסמארטפון. לעיתים הוא אפילו לא מוכן לדבר עם ההורים או עם אף אחד אחר, ואם כבר מתקיימת איזו תקשורת, היא מינימלית ומסתכמת במשפטים קצרים כמו "הכל בסדר", או "עזבו אותי בשקט".

אליעד כהן מציג את הבעיה ומדגים אותה דרך ילד בן 22, שמצופה ממנו להתנהג בהתאם לגילו אך בפועל נמצא במצב קשה של הסתגרות ודיכאון. ההורים מתמודדים עם רגשות אשמה ואכזבה עצמית, כי הם תוהים האם הם אשמים במצב הזה, מה שמוסיף לחץ עליהם ועל הילד. אליעד מדגיש כי הגישה המוכרת, שבה ההורה דוחף את הילד לעשות דברים או כופה עליו שינוי התנהגות, לא רק שאינה מועילה, אלא עלולה אף להזיק ולגרום לילד להיסגר עוד יותר בתוך עצמו.

האם הפתרון הוא לזרוק את הילד מהבית כדי שילמד לקח?

אליעד מסביר שלמרות שלעיתים הורים חושבים לזרוק את הילד מהבית, הדבר לא תמיד נכון או מועיל. להיפך, לפעמים זה יכול להחמיר את המצב ולסכן את הילד. הוא נותן דוגמה למקרה שבו ילד שחווה טראומה בילדות (כגון חרם, פגיעה מינית או אירוע רגשי קשה) מסתגר כחלק ממנגנון הגנה. לילד כזה אין בדרך כלל כלים להתמודד עם המציאות שמחוץ לבית, והוצאה שלו בכוח יכולה להוביל אפילו לתוצאה טראגית כמו ניסיון התאבדות או פגיעה עצמית.

אליעד כהן מסביר כי השאלה האמיתית להורה היא עד כמה רחוק הוא מוכן ללכת. אם ההורה מוכן אפילו "לשבת שבעה" על הילד, כלומר, מוכן שהילד יגיע למצב של סיכון חיים, זו נקודת הגבול. אך רוב ההורים לא מוכנים לכך, ולכן צריכים למצוא דרך אחרת לעזור.

איך התקשורת בין ההורה לילד יכולה לשפר את המצב?

הגישה שאליעד מציע מתחילה קודם כל בשינוי תפיסתי אצל ההורים עצמם. לדבריו, הצעד הראשון לעזרה לילד הוא לעזור להורה להפסיק להאשים את עצמו. אם ההורה חושב שהוא כישלון, הוא לא יוכל לעזור לילד כראוי. לדוגמה, הוא מביא מקרה של אב לילד אוטיסט שלא מוכן להכיר במצב של הילד, כי אז ירגיש שהדבר מעיד על כישלון אישי שלו. אב זה מתייחס לילד כאילו הוא בכוונה "מציק לו" או "עושה דווקא", ומתכחש לכך שיש לילד בעיה אמיתית.

אליעד מדגיש כי השלב הראשון בעזרה לילד חייב להיות שההורה יפסיק להאשים את עצמו, ויקבל את עצמו ואת הילד כפי שהם.

מהי הגישה הפרקטית לטיפול בילד שמסתגר ומסרב לשתף פעולה?

השלב הפרקטי הוא להתחבר אל הילד דרך הדבר שהוא כן עושה, ולא לנסות לשנות אותו בכוח. למשל, אם הילד רואה טלוויזיה כל היום, ההורה צריך לשבת איתו ולראות יחד איתו, בלי להעיר ובלי לנסות לחנך או להוכיח אותו. המטרה היא ליצור אמון בין ההורה לילד. אליעד מסביר שבדרך כלל הילד מסתגר כחלק ממנגנון הגנה לאחר שחווה טראומה רגשית, כמו חרם בבית הספר או אירוע אחר שגרם לו להרגיש פגיע. כאשר ההורה מנסה לשנות את הילד בכוח, הוא למעשה מאיים עליו ומגביר את תחושת האיום. לכן, חשוב להתקרב אליו בעדינות ולא להלחיץ אותו.

לדוגמה, אם הילד מתעניין בטלוויזיה, ההורה יכול לשבת לידו ולראות איתו, מבלי להעיר או לבקר. באופן כזה, הילד מתחיל להרגיש שההורה אינו מאיים עליו ואינו שופט אותו. לאט - לאט, ההורה יכול להציע לעשות פעולות קטנות ופשוטות, כמו לפתוח חלון לאוויר, או לסדר מעט את החדר, אך לעולם לא באופן שיתפס על ידי הילד כניסיון להשתלט עליו או לשנות אותו בכוח. הוא מביא דוגמה מהסיפור "מעשה בהינדיק" של רבי נחמן מברסלב, שם...
עכשיו יש ילד אוקי בן כמה הילד?

ש: 12.

אליעד: נכון אבל זה לא המקרה שלנו למרות שהשאלה תהיה נכונה גם לגיל הזה אם נלביש אותה בצורה אחרת אבל בא נגיד נדבר על ילד בגיל.

ש: 22.

אליעד: 22 אוקי עכשיו למה חשוב פה הגיל כי ברגע שהוא נהיה בן 22 יש לך ציפיות ממנו של גיל 22, עכשיו בא נניח שיש לך ילד בן 22 ואז אתה מצפה שהוא יתנהג כמו שילד בגיל 22 אמור להתנהג דהיינו, מה שיש לך בראש אבל בפועל מה שקורה שהילד נגיד כל היום בחדר שלו מסתגר בחדר ויש הרבה כאלה, למה הוא מסתגר בחדר כנראה שהוא בדיכאון מאיזה משהו יכול להיות שהוא כל היום מעשן סמים יכול להיות שהוא לא מעשן סמים הוא ישן כנראה בשעות לא רגילות הוא ישן בימים ולא בלילות מסתגר לא יוצא לא עושה כלום כל היום על המחשב והטלוויזיה במקרה הטוב במקרה הרע לא יודע מה יש לו איזה, מסתגר עם עצמו מתכנס עם עצמו ולא מתקשר.

כל מה שאתה מציע לו לעשות הוא לא עושה וכמובן שהחדר שלו מוזנח הוא מטונף וכו' כל מה שאתה אומר לו "בוא תעשה ככה ובוא תאכל איתנו לא רוצה, בוא תהיה לא רוצה, בוא תצא לא רוצה, בוא זה לא רוצה ולא רוצה", עכשיו השאלה איך אפשר לעזור לאותו בן אדם לצאת מהלופ זאת השאלה עכשיו וגם שתי ווריאציות יש וריאציה אחת שהוא גם לא מדבר עם ההורים שלו שהוא לא מדבר איתם לא כלום ווריאציה אחת שכן מדבר, אז בא נלך על האופציה שכן מדבר מה עושים?

ש: לבוא לטיפול הוא מוכן?

אליעד: הוא לא מוכן.

ש: אז רק התקשורת דרך ההורים.

אליעד: כן כשאתה אומר לו בוא לטיפול מה הוא אומר לך "הכל בסדר מה טיפול" כי מבחינתו הכל בסדר אין מה לטפל הוא לא רוצה להכיר בכך שיש בעיה, מה עושים?

ש: קודם כל צריך ללמוד מההורים מה הגבולות שלהם זאת אומרת עד כמה הם מוכנים ללכת בקטע הזה זאת אומרת לדוגמה.

אליעד: עד כמה הם מוכנים ללכת כי כשהוא יעבור את הגבול שלהם אז, בא נמשיך לאז...?

ש: יזרקו אותו מהבית אתה יודע מותר להם.

אליעד: בכל מחיר?

ש: לא אני שואל מה הגבולות.

אליעד: לא אז אני רק רוצה להסביר הבעיה היא שבמקרים האלה בדרך ככל יזרקו אותו מהבית יכול להוביל כמו מבחינתך האם אתה מוכן לשבת עליו שבעה אם כן אוקי הוא מת אבוד נגמר אם אתה מוכן לשבת שבעה אז זה הגבול אם אתה לא מוכן לשבת שבעה עוד לא הגעת לגבול. עכשיו אני אסביר לך משהו לא תמיד גם ילדים שהם טרוריסטים אוקי יש ילדים שנגיד הוא חווה איזו טראומה בילדות לא יודע מה מישהו אנס אותו צחקו עליו החרימו אותו בבית הספר נפגע רגשי, נפגע ממשהו ואז הוא מתכנס בתוך עצמו ועכשיו הוא לא ישרוד בחוץ אין לו יכולות הישרדות אין לו מקצוע אין לו ידע אין לו השכלה אין לו חברים הוא לא יודע לעלות לאוטובוס כאילו רגשית הוא קשה לו כל דבר.

מבחינתך להגיד לו "תקשיב או שככה או שתעזוב את הבית" אתה תראה אותו בבוקר עם כדורי שינה או חבל או משהו, עכשיו שזה לגיטימי השאלה אם אתה רוצה את זה זה הכל לגיטימי.

ש: אז בא נניח שההורים לא רוצים את זה נכון?

אליעד: נכון בדיוק השאלה איך הם אומרים אני רוצה להתעקש להציל אותו זאת השאלה.

ש: אסטרטגיה להיות חברים שלו.

אליעד: מה זה אומר?

ש: קודם כל לתקשר איתו על בסיס חברות "מה שלומך מה נשמע".

אליעד: "בסדר הכל בסדר הכל בסדר" במקרה הטוב במקרה הרע הוא גם לא אומר לך כלום אומר לך "עזוב אותי אל תפריע לי", אין בעיה אז בא נגיד שאלת אותו "מה שלומך? הכל בסדר" הלאה מה הלאה?

ש: לדאוג לו לאוכל לאט לאט להתעניין בכל מיני נושאים להיכנס שהוא יראה אותי לא יראה אותי כאויב יראה אותי חבר לאט לאט להיכנס לא יודע.

אליעד: מה שאמרת זה נכון אבל מה לעשות פרקטית זה נכון אבל מה לעשות פרקטית אז בוא נוסיף לבעיה הזאת עוד בעיה מה שקורה בדרך כלל כשהורים יש להם כזה ילד אז יש שתי בעיות שנוצרות בעיה אחת שהם רוצים לעזור לילד אומרים "אנחנו רוצים לעזור לו" אבל יש עוד בעיה בדרך כלל כשיש להם כזה ילד הם מתחילים להאשים את עצמם "איך זה שיש לנו כזה ילד אנחנו לא מספיק טובים לא מספיק" זה כאילו הם חווים כישלון האבא או האמא אומרים "אני כישלון אני לא מספיק טוב" ואז הם גם עצבניים על עצמם שהם לא מספיק טובים ואז את העצבים הם מוציאים גם על הילד על הדרך.

כשאתה אומר לו תהיה חבר של הילד זה כמו להגיד לו תכיר בכך שהיה שלך יש לו בעיה נגיד שהוא נכה חולה אם לדוגמה נגיד הילד היה חולה סופני אז בסדר אז הם יודעים "יש לי ילד חולה סופני אני אשב לידו ליד המיטה" ואז הוא מטפל בו אבל ברגע שהוא לא חולה סופני אז אתה אומר לו תכיר בכך שיש לו נכות נכות נגיד רגשית אבל תכיר בכך שיש לו נכות רגשית זה בעצם אומר תכיר בכך שאתה, האבא אומר לעצמו "כנראה יש משהו דפוק בי" ההורים אומרים "משהו דפוק בנו".

ש: צריך להסביר להם.

אליעד: רגע שנייה ואז מה שקורה שהם לא "מה אני אהיה חבר שלו אני לא רוצה שהוא יהיה ככה מה חבר שלו אני רוצה שהוא ישתנה", עכשיו האבא רוצה ההורים רוצים שהוא ישתנה לא רק בשביל הילד אלא גם בשבילם אז זה כאילו גם ההורים צריכים את זה, היה מישהו לדוגמה שיש לו ילד אוטיסט אוקי ילד אוטיסט ולא רק ילד אוטיסט אלא ילד אוטיסט נגיד בן שמונה בכלל לא תגיד איזה אוטיסט וזה בן שמונה אבל האבא לא מוכן לקבל את זה שיש לו ילד אוטיסט למה כי יש לו בראיה עם עצמו "הילד שלי אוטיסט מה דפוק בי שאני קיבלתי ילד אוטיסט" הוא מבחינתו מתייחס לילד כאל ילד בריא.

עכשיו מה זאת אומרת זאת אומרת הוא מבחינתו לא רוצה להתעניין בכלל, הוא לא רוצה בכלל הוא לא מכיר בכך בכלל והוא כל מה שהילד עושה מבחינתו הילד עושה כדי לנקום בו כאילו הילד ממש הוא אומר "הילד עושה כדי לעצבן אותי כדי להציק לי" דברים כאלה כאילו אין לו שום, הוא לא מוכן לקבל שהילד אוטיסט כי זה הופך אותו לכישלון.

ש: צריך להסביר לו.

אליעד: רגע שנייה אז מה עושים עם הילד אז קודם כל כמובן השלב הראשון זה לעזור להורה לא להאשים את עצמו כי אם הוא יאשים את עצמו הוא לא יפעל נכון קודם כל שההורה יקבל את עצמו או להגיד לאחד ההורים תעזור להורה השני לבן בת הזוג לקבל את עצמו ולא להאשים את עצמו כי בדרך כלל ההוא שמאשים את עצמו יפעל לא נכון ביחד לאותו ילד, בדרך כלל ככה זה כי אז הוא לא פועל רק כדי לעזור לילד אלא הוא פועל כדי לשנות את הילד בהכרח איך שהוא רוצה שזה יקרה כי הוא מאשים את עצמו.

הלאה ועכשיו איך לעזור לילד פיזית מה צריך לעשות אז מה שקורה זה כזה דבר כשהאבא או האמא מאשימים את עצמם אז הוא אומר "הילד שלי לא עושה כלום, מה הוא עושה כל היום? כלום כל מה שאני אומר לו לעשות הוא לא עושה כלום" למה כי ביחס למה שההורה רוצה שהילד יעשה הילד באמת לא עושה כלום זאת באמת האמת אבל מה האמת האם באמת הילד לא עושה כלום ברור שהוא לא עושה כלום הוא עושה משהו, הרעיון זה להתחבר אליו דרך המשהו שהוא עושה ולשדרג אותו במשהו שהוא עושה הרי הילד בסוף עושה משהו זה לא שהוא לא עושה כלום משהו הוא עושה.

הוא רואה טלוויזיה שב תראה איתו טלוויזיה תתעניין במה שהוא רואה גם אם כל היום הוא רואה דברים הכי ביזאריים תתעניין במה שהוא רואה תתחבר אליו במה שהוא רואה, הוא משחק במחשב תתחבר אליו הוא יש לו כל מיני התנהגויות מוזרות תנסה להתחבר לעולם שלו אל תנסה לשנות אותו תיקח את הרצונות שלו תנסה להתחבר לרצונות שלו, קודם כל שהוא יראה שאתה לא משנה לשנות אותו כי הרבה פעמים הילד מסתגר כמנגנון הגנה נגיד שצחקו עליו בבית הספר והוא הסתגר בתוך החדר אמר "הנה זה המקום הבטוח אף אחד לא יצחק עלי" ואז הוא התאהב במקום הזה והוא מפחד לצאת מהמקום הזה כדי שלא יצחקו עליו לדוגמה או נגיד משהו שיכול להיות.

עכשיו ברגע שאתה מנסה לשנות אותו אתה בעצם מהווה עליו איום אתה מנסה לשנות אותו אתה בעצם מאיים עליו כי אתה בעצם אומר לו "אתה אני רוצה לשנות אותך" אוקי אז אתה מהווה עליו סוג של איום ולכן אל תנסה לשנות אותו תנסה להתחבר אליו תנסה רק להתחבר לראש שלו, עכשיו ברגע נגיד שאתה רואה איתו טלוויזיה ותראה איתו טלוויזיה בלי להעיר לו בלי להציק לו בלי שום דבר תגיד לו "אני יכול לשבת לידך לראות טלוויזיה? בוא שב לראות טלוויזיה" אוקי תראה איתו תעשה איתו את מה שהוא עושה.

עכשיו זה לא בהכרח קל זה לא בהכרח פשוט אבל אין פתרון אחר, עכשיו למה זה לא בהכרח קל כי יכול להיות שהוא מתעורר בחמש אחרי הצהריים והוא רואה טלוויזיה באמצע הלילה, אתה רוצה לעזור לו אדוני אתה יכול להגיד "אין לי כוח לעזור לו תביא מישהו שיעזור לו" אבל לעזור לו פירושו קודם כל להתחבר לעולם שלו לא משנה מה העולם שלו להתחבר לעולם שלו עכשיו אחרי שהתחברת לעולם שלו עכשיו אתה מנסה להזיז אותו טיפה מהעולם שלו, מה זה אומר להזיז אותו טיפה מהעולם שלו זה אומר להזיז אותו מהעולם שלו קודם כל בתוך העולם שלו מה זאת אומרת בתוך אתה רואה איתו טלוויזיה דבר איתו על מה שראית תנסה לפתח איתו שיחה שהגלגלים של המוח יעבדו על מה שהוא ראה.

דבר איתו על הדבר עצמו תפתח איתו תגרום לגלגלים של המוח לעבוד על המטרות שלו הוא אומר "אני רוצה" יש לו איזה שיגעון "אוקי בא נדבר על זה למה מה ההיגיון מה פה מה שם" תתחבר לעולם שלו לאט לאט המטרה היא שהמוח שלו יתחיל לזוז לצאת מהטריטוריה שלו לתוך טריטוריה שונה שנראית לו בטוחה, זאת אומרת נגיד שהוא רואה סדרה מסוימת להגיד לו "בוא נראה עוד סדרה אחרת" אז הוא עדיין מרגיש בטוח כי הוא בטריטוריה שלו של הסדרות אבל כבר הנה עברנו לסדרה אחרת כאילו זה אומר עשינו שינוי אבל עדיין נשארנו באזור הבטוח.

אוקי אחר כך אחרי שאתה כבר מתחיל לעשות שינויים קטנים או נגיד לדוגמה אתה יושב איתו לראות טלוויזיה אתה אומר לו "אתה יכול בבקשה להביא שם את הכיסא יהיה לי יותר נוח לשבת על הכיסא במקום על הרצפה, בוא נפתח את החלון שיכנס אוויר לחדר אתה יודע אולי נסדר טיפה את החדר" לאט לאט "אולי נסדר טיפה את החדר לפני שנשב לראות תראה דרכתי על זה זה כואב לי בוא נסדר טיפה את החדר" אתה לא מוציא אותו מאזור הנוחות אתה עדיין בטריטוריה אתה לא מהווה עליו איום אתה לא אומר לו "תקשיב אתה צריך לסדר את החדר אתה צריך שיהיה" לא "אני איתך בדברים שלך" כאילו גם זה לא "בוא נתחיל" זה כאילו על הדרך אתה מדי פעם עושה איזה שינויים קטנים ומינוריים כביכול.

ואתה גם מפעיל לו טיפה את השכל ואתה גם מרגיל אותו טיפה לשנות דברים קטנים ואז מפה לשם משם לפה אתה אומר לו "אוקי אולי עכשיו נשב לראות את הסרט בסלון לא חייב בחדר" ואז אחר כך "אולי נלך לראות סרט בקולנוע" ואז "אולי נעשה הליכה פה ואולי נעשה שם ואולי זה ואולי שם" עד שאתה מוציא אותו החוצה וכמובן שזאת עבודה סיזיפית וכמובן שלא תמיד יש לך את העצבים וכמובן שאם יש לך רגשי נחיתות אתה לא תצליח לעשות את זה כי אתה אומר "כמה זמן זה לוקח אני צריך שזה יהיה יותר מהר" ואז כמובן שזה לא יצליח וכמובן שזה לא בהכרח קל אבל זה הפתרון, אתה לא יודע לעשות את זה לבד אפשר לעזור לך אבל זה הפתרון זאת הדרך כי אם אתה תלחץ אותו לצאת ולהשתנות "צריך זה וצריך זה" אין עם מי לדבר אין מה לעשות ואם תאיים עליו יהיה עוד יותר גרוע.

וכמובן שזה כמו הסיפור של רבי נחמן עם בן המלך שחשב שהוא תרנגול הודו "מעשה בהינדיק" ואז כולם אמרו לו "אתה לא תרנגול הודו" והוא אמר "אני כן תרנגול הודו" ואז החכם אמר למלך "אין בעיה אני ארפא אותו" ואז החכם הלך והתחיל להתנהג בדיוק כמו הבן של המלך ואז הבן של המלך שאל אותו "מי אתה" אמר לו "גם אני תרנגול הודו" אמר לו "אוקי סבבה יש עוד תרנגול הודו" ואז הם התחברו אחד לשני ואז לאט לאט הוא אומר לו "אוקי אתה יודע מה אני עכשיו בא לי לאכול...
סיינפלד, גורג קוסטנזה, לברר את שורש הרצון, לברר עד הסוף, למה אני רוצה משהו? לא לפחד לחקור את האמת, מה הסיבה שאני רוצה משהו? למה יש רצון? איך נוצר רצון? מודעות עצמית
סיינפלד, גורג קוסטנזה, לברר את שורש הרצון, לברר עד הסוף, למה אני רוצה משהו? לא לפחד לחקור את האמת, מה הסיבה שאני רוצה משהו? למה יש רצון? איך נוצר רצון? מודעות עצמית
...קיומו של הבית המומצא, הוא מתחיל להמציא תירוצים שונים כדי להרתיע את בני המשפחה מלרצות לראות את הבית. הוא מעלה טענות כמו הדרך הארוכה לשם, בעיות של דלק ברכב, חוסר במזון, טענות שהמקום רחוק ולא נעים לביקור, ועוד שלל תירוצים שנועדו לגרום להם לוותר על הביקור. כשהתירוצים לא עובדים והם מתעקשים, גורג ממשיך להוביל אותם במעגלים ולמצוא כל פעם סיבה חדשה כדי לדחות את רגע הגילוי. בסופו של דבר, לאחר התעקשות ארוכה, מתברר שאין בכלל בית, וגורג עומד מול האמת שהוא שיקר...
פחד מדחייה, פחד לקבל לא, פחד מכישלון, איך לא להיפגע מאחרים? איך לא להיפגע ממה שחושבים עליך? איך לא לפחד להתחיל עם בחורה? איך לא לפחד מביקורת? איך לא לפחד להיפגע? איך לקבל את עצמי? לאהוב את עצמי, מה חושבים עלי? ביטחון עצמי
פחד מדחייה, פחד לקבל לא, פחד מכישלון, איך לא להיפגע מאחרים? איך לא להיפגע ממה שחושבים עליך? איך לא לפחד להתחיל עם בחורה? איך לא לפחד מביקורת? איך לא לפחד להיפגע? איך לקבל את עצמי? לאהוב את עצמי, מה חושבים עלי? ביטחון עצמי
...ולסייע לו להוריד את רגשות השנאה העצמית ולבנות מחדש את הערך העצמי שלו. מהו הקשר בין אהבה עצמית וביטחון עצמי? אליעד כהן מסביר כי השנאה העצמית יכולה להוות מכשול משמעותי לביטחון עצמי. הוא מדגיש כי לא מדובר בהכרח בהצורך לאהוב את עצמך בצורה מופרזת, אלא בעיקר במניעת השנאה העצמית. הוא מציין שברגע שלא תשנא את עצמך, תוכל לפתח ביטחון עצמי גבוה יותר ולא לחשוש מדחייה. אהבה עצמית גדולה מדי עלולה גם היא להוות בעיה, אך אם תצליח למנוע שנאה עצמית ולהגיע לקבלה עצמית...
איך להתמודד עם פחד לאבד שליטה ולפגוע באנשים? איך לטפל בפחד להשתגע ולירות באנשים? פחד משיגעון, איך לא להשתגע? איך לא לאבד שליטה? איך להישאר שפוי? איך לשמור על השפיות? ההיגיון שבשיגעון, למה אנשים משתגעים?
איך להתמודד עם פחד לאבד שליטה ולפגוע באנשים? איך לטפל בפחד להשתגע ולירות באנשים? פחד משיגעון, איך לא להשתגע? איך לא לאבד שליטה? איך להישאר שפוי? איך לשמור על השפיות? ההיגיון שבשיגעון, למה אנשים משתגעים?
...ואז הוא מתחיל לעשות דברים שהם לא הגיוניים, עכשיו שימו לב אם מישהו עכשיו עושה פעולה לא הגיונית מה זה אומר לא הגיונית שאין בה היגיון אין לה סיבה אין לשיגעון שלו סיבה הגיונית עד כאן הגיוני מה שאמרתי אדם שמשתגע עושה פעולות לא הגיוניות עושה פעולות בלי סיבה הגיונית עד כאן זה נכון הוא משתגע זה אומר שהוא עושה פעולות בלי סיבה הגיונית לעשות אותן נכון. ש: אבל זה סיבה שאנחנו לא רואים לא? אליעד: על פי פשוטו נכון זאת אומרת שמה בן אדם בעצם חושב שמי שמשתגע מתחיל...
חרדות, פחדים, דיכאונות, נוסחה לטיפול בפחדים, נוסחה לטיפול בחרדות, נוסחה לטיפול בדיכאון, הסוד של החרדה, הסוד של הפחד, הסוד של הדיכאון, לטפל בפחד, לטפל בחרדה, לטפל בדיכאון, עצבות, אושר
חרדות, פחדים, דיכאונות, נוסחה לטיפול בפחדים, נוסחה לטיפול בחרדות, נוסחה לטיפול בדיכאון, הסוד של החרדה, הסוד של הפחד, הסוד של הדיכאון, לטפל בפחד, לטפל בחרדה, לטפל בדיכאון, עצבות, אושר
...כמו כולנו, כולם, אף אחד וכדומה, הוא למעשה מבטא את אותו דפוס מחשבתי של הפיכת האפשרי למחויב. לדוגמה, אם האדם אומר כולם חייבים לאהוב אותי, הוא הופך אפשרות (אולי יאהבו אותי ואולי לא) למחויבות (הם חייבים לאהוב אותי). התוצאה היא שכאשר לא אוהבים אותו, הוא יחווה סבל נפשי, כי מבחינתו התרחש מצב לא אפשרי ולא הגיוני - מצב שבו אנשים לא אוהבים אותו. איך עובדת הנוסחה לטיפול בחרדות ובפחדים? הטיפול האפקטיבי בחרדות, דיכאונות ופחדים הוא באמצעות זיהוי ונטרול של המנגנון...
רוצה או לא רוצה, לשנוא מרוב אהבה, לא רוצה בגלל שרוצה, פחד מתלות, פחד מזוגיות, פחד מאהבה, פחד להיקשר רגשית, פחד מטראומה, זכויות הגבר, תלונות שווא, הטרדות מיניות, תקיפה מינית, חלק 1
רוצה או לא רוצה, לשנוא מרוב אהבה, לא רוצה בגלל שרוצה, פחד מתלות, פחד מזוגיות, פחד מאהבה, פחד להיקשר רגשית, פחד מטראומה, זכויות הגבר, תלונות שווא, הטרדות מיניות, תקיפה מינית, חלק 1
...כך. ההסבר לכך הוא שהרצון העמוק של אותו אדם, מחייב אותו לפתח סוג של פחד או התנגדות כלפי הדבר שהוא רוצה, מתוך חשש להיות תלוי בו או מאבד אותו. לדוגמה, במקרה שבו אדם רוצה זוגיות, אך אחרי חוויות רעות מהעבר, הוא מרגיש פחד מההיקשרות הרגשית. אותו פחד גורם לו להרגיש שהוא לא רוצה זוגיות, למרות שהוא מאוד רוצה קשר רגשי. המחשבה היא שבגלל שהוא חושש להיפגע שוב, הוא מעדיף לומר שהוא לא רוצה זוגיות. הדיון מתעמק גם בתופעה של אנשים שמפחדים להיות תלויים במשהו, דבר שמוביל...
ההיגיון שבשיגעון, איך למצוא את ההיגיון שבשיגעון? מה ההיגיון בהפרעות נפשיות? מה ההיגיון בפחדים לא הגיוניים? הפרעה טורדנית לא הגיונית, OCD לא הגיוני, פוביה לא הגיונית, דיכאון לא הגיוני, אמונות טפלות, חוט אדום, חלק 1
ההיגיון שבשיגעון, איך למצוא את ההיגיון שבשיגעון? מה ההיגיון בהפרעות נפשיות? מה ההיגיון בפחדים לא הגיוניים? הפרעה טורדנית לא הגיונית, OCD לא הגיוני, פוביה לא הגיונית, דיכאון לא הגיוני, אמונות טפלות, חוט אדום, חלק 1
...האדם באמת לא יכול להיות בטוח במאה אחוז שהדלת לא תיפתח. הטעות היא לא במחשבה עצמה (אולי הדלת תיפתח), אלא בהערכת ההסתברות שהיא תקרה. כלומר, ההיגיון קיים, אבל הוא מנופח מעבר לגבול המציאות. איך להבין את ההיגיון באמונה של מנסים להרעיל אותי? אדם שחושב שקרוביו מנסים להרעיל אותו לכאורה נמצא בחוסר היגיון מוחלט. אך ההיגיון מאחורי מחשבה זו הוא ההבנה שאף פעם אי אפשר לסמוך במאה אחוז על אף אדם, אפילו הקרובים ביותר. אליעד אומר שהאדם כנראה חשב קודם לכן מחשבה הפוכה...
פחד מכישלון, פחד מדחייה, חרדת דחייה, פחד להתחיל עם בחורה, פחד מאודישן, פחד מראיון עבודה, פחד מדחייה, התמודדות עם פחד, טיפול בפחד, מפחד להיכשל, פחד לא להצליח
פחד מכישלון, פחד מדחייה, חרדת דחייה, פחד להתחיל עם בחורה, פחד מאודישן, פחד מראיון עבודה, פחד מדחייה, התמודדות עם פחד, טיפול בפחד, מפחד להיכשל, פחד לא להצליח
...אתה יודע יכול להיות שאני אכשל וזה למה הוא אומר את זה כי הוא מנסה לשכנע את עצמו מראש לא להיאחז בזה שהוא חייב להצליח כדי שאם הוא יכשל שהוא יסבול פחות, יפה תובנה מדהימה סתם זה נכון יש בזה היגיון כן. ש: לגבי זה שאמרת שבן אדם לא מוכן להיכשל אז הוא לא מנסה גם. אליעד: לא אמרתי את זה אמרתי שיש מצבים. ש: אם הוא לא מוכן בשום אופן להפסיד. אליעד: שעכשיו אמרתי את זה ממש עכשיו לאחרונה? ש: כן. אליעד: לא אמרתי אם הוא בטוח שהוא יפסיד אז הוא גם לא רוצה. ש: לא זה מקודם...
חרדה מודחקת, להדחיק חרדה, רגשות מודחקים, פחד מודחק, הדחקה רגשית, חרדות מודחקות, פחדים מודחקים, להדחיק רגשות
...את הבעיה הרגשית שלו למועד מאוחר יותר, ורק מעצים אותה בתת המודע שלו. כי החרדה היא חלק מהאדם. והאדם לא יכול להתכחש לכך שהוא סובל מחרדה. ומי שמתכחש לכך שהוא סובל מחרדה מודחקת, הוא רק גורם לחרדה הזאת לעבור לתת המודע שלו. ולהתפרץ במועד מאוחר יותר, בצורה חזקה יותר, עד כדי הפרעת חרדה כללית חרדה קיומית וכיוב. כי יש דבר שנקרא הפרעת חרדה כללית (חרדה מוכללת), שבו האדם נמצא בחרדה כללית לא מוגדרת. שהאדם מפחד וחווה חרדה כמעט מכל דבר, בלי להבין למה הוא נמצא בחרדה...
אושר אפשרי, הנוסחה לאושר, הנוסחה להיות מאושר, איך להפוך מחויב לאפשרי? אפשרי או מחויב, מה באמת אפשרי? מה באמת מחויב? מחויב המציאות, אפשרי המציאות, לא חייב לפחד, לא חייב לרצות, חלק 2
אושר אפשרי, הנוסחה לאושר, הנוסחה להיות מאושר, איך להפוך מחויב לאפשרי? אפשרי או מחויב, מה באמת אפשרי? מה באמת מחויב? מחויב המציאות, אפשרי המציאות, לא חייב לפחד, לא חייב לרצות, חלק 2
...עשית תאונה באיזה גיל, באיזה גיל נפלת באיזה גיל עברת תאונת דרכים שנדפק לך המוח באיזה גיל. ש: בגיל שהדעת התפתחה ואז היו. אליעד: באמת מתי, מה קרה? ש: לא יודעת, לא זוכרת אתה יודע ברגע שהתחילו להגיד דברים. אליעד: השאלה היא האם את מסוגלת בעצם להבין שאת לא באמת מעדיפה להיות בעלת ערך. ש: אני יכולה להבין את זה. אליעד: האם את מסוגלת לראות שכשנולדת נולדת עם חמש אצבעות אבל לא נולדת עם הרצון להיות בעלת ערך. עוד פעם זה לא דברים מוחלטים אבל באופן יחסי בדימוי שלך...
ניהול עובדים - האם לגרום לעובד לעבוד מתוך פחד או לעבוד מתוך אהבה? איך לנהל עובדים? איך ליצור מוטיבציה לעובדים?
...מהארגון, אז העובד יפעל מתוך לחץ, מתוך חוסר אהבה ומתוך חוסר כבוד כלפי מקום העבודה. מה שיגרום לכך שהוא יעבוד פחות טוב. ומשום כך, כדי לגרום לעובד לעבוד יותר טוב, צריך לגרום לו להרגיש גם שהוא נאהב ללא תנאים, ושהארגון נאמן לעובד וכולי, לא משנה מה, גם אם הוא יטעה, יפשל, לא יספק את התפוקה הרצויה. ואז במצב כזה, העובד ירגיש נאהב ואז ממילא הוא יעבוד עוד יותר טוב. מצד שני, כמובן שצריך לגרום לעובד להרגיש גם את ההפך, שהוא נאהב רק עם תנאי. כי אם הוא ירגיש שהוא...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדרכת הורים, הילד לא עושה כלום, הילד בדיכאון, הילד סגור בחדר, הילד לא יוצא מהחדר, הילד לא רוצה לעשות כלום, הילד לא מתקשר, הינדיק, הילד בלי חברים, הילד מסתגר, הילד לא רוצה לצאת מהחדר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
לצאת מחרדה ודיכאון, אל שקט נפשי אמיתי - הספר על: טיפול בכל הפרעות החרדה והפחדים, טיפול בפוביות, התמודדות עם כל חרדה או פחד, פתרון לכל סוגי החרדה והדיכאון, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

אהבה הצלחה וחיים טובים בלי פחד - הספר על: התמודדות עם כל חרדה או פחד, איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: טיפול בפוביות, איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Anxiety-Treatment.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לצאת מחרדות, ייעוץ אישי חרדות, מאמן אישי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Anxiety-Treatment.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 26_08_2025 השעה 14:57:18 - wesi10