... את קיומה של המפלצת מתחת למיטה של הילד. וינסה לגרום לילד להבין שאין מפלצת מתחת למיטה, וינסה לגרום לילד, לא
לפחד מכך שיש מפלצת מתחת למיטה, על ידי זה שהוא ישכנע ... הפחד של הילד על ידי שלילת קיומה של המפלצת, אלא לשלול את הפחד של הילד, על ידי זה שהוא יבין, שהוא לא צריך
לפחד מהמפלצת. וזאת הגישה השנייה. ולפי הגישה השנייה, ... איך להתמודד איתה?! וכאשר מזדהים עם גורם הפחד של האדם, הרי שבעצם מחזקים אצל האדם את המחשבה, שבאמת הוא צריך
לפחד. כי הדברים נכונים, גם באופן כללי. כי גם באופן ... אז הרבה פעמים, האדם לא מבין את העצה מה לעשות עם הפחד, אבל הוא כן מבין, שבעצם מסכימים איתו שהוא אכן צריך
לפחד, מהדבר שמפחיד אותו. ולפעמים, העצות שנותנים לאדם איך לא
לפחד, הן רק מחזקות אצל האדם את הפחדים שלו, על ידי זה ... מכל וכל את הפחד של האדם בשורשו. על ידי זה שמסבירים לו, שגם אם יקרה הגרוע מכל, עדיין לא יקרה שום דבר שראוי
לפחד ממנו מצד האמת. (כי מבחינה אובייקטיבית, אין טוב ורע, ואין טעם
לפחד משום דבר כלשהו). ובמאמר מוסגר נאמר, שיש התמודדות ... ביארתי את זה במקומות אחרים. אבל, יש בעיה בגישה הזאת. והיא, שלא תמיד המטופל מסוגל להכיל את המחשבה ההפוכה
לפחד שלו. דהיינו, לא תמיד האדם מסוגל להכיל את המחשבה, ... שאומרת, שגם אם תהיה מפלצת מתחת למיטה שלו, וגם אם היא תפגע בו, עדיין הוא לא צריך לחשוב שזה רע, ולא צריך
לפחד מזה. או לדוגמה, שהאדם לא מסוגל להכיל בתוכו את המחשבה שאומרת, שגם אם יפטרו אותו ולא יהיה לו מה לאכול וכולי, עדיין הוא לא צריך
לפחד מזה. כי המחשבה הזאת, היא נגד כל העולם החיצוני, ... לו הדבר הרע, שממנו הוא מפחד, כאשר עושים את הדבר הזה, מצד אחד זה הדבר הטוב ביותר. כי הוא לא נותן שום מקום
לפחד של האדם כלל. והוא שולל מהשורש את המחשבה של האדם, שהוא צריך
לפחד מכך שיקרה לו דבר רע. ורק הגישה הזאת, יכולה להביא ... האדם מסוגל להכיל בתוכו בבת אחת, את ההבנה ואת החוויה, שכל מה שנראה לו כרע, זה הכל יחסי בלבד, ושהוא לא צריך
לפחד משום דבר בעולם, מבחינה אובייקטיבית. ולכן לפעמים ... שלו, לא בטוח שהילד יצליח להשתכנע בכך. ושאם ננסה לשכנע את הילד, שגם אם המפלצת תפגע בו, עדיין הוא לא צריך
לפחד מכך, לא בטוח שנצליח לשכנע את הילד בכך (בעיקר כי ... משוכנע בכך). ולכן, כן צריך להזדהות עם הפחד של האדם קצת. כי לא תמיד הוא מסוגל להכיל את ההבנה, שהוא לא צריך
לפחד בכלל. ולנסות להקטין את הפחד של האדם, על ידי זה ... הראשונה, שלא מזדהים עם הפחד של האדם בכלל, הרי ששם לא תמיד האדם מסוגל להבין את ההתכחשות המוחלטת לפוביה
ולפחד הדמיוני שלו. ומצד שני, אם האדם כן יצליח להבין את ... יוצרים הסכמה שבשתיקה עם הפחד של האדם, בכך שמנסים לתת לו עצות, איך להתמודד עם הפחד שלו. כי אם באמת אין ממה
לפחד, למה צריך לתת עצות איך להתמודד עם הפחד?! אבל ... תמיד את האמת המוחלטת, שמצד האמת המוחלטת, דהיינו, מבחינה אובייקטיבית לגמרי, אין טוב ורע, ואין שום טעם צורך
לפחד או להיות בחרדה משום דבר באשר הוא. וגם הרע מכל, ... לנסות להרגיע את הילד, גם על ידי זה שמנסים להסביר לו שאין מפלצת, ושגם אם תהיה מפלצת, עדיין הוא לא צריך
לפחד ממנה, ושגם אם יש מפלצת, עדיין אפשר להתמודד איתה. ...